زمان بندی فدرر برای بازگشت چقدر موثر بود؟

نکته مثبت برای فدرر در این مسابقات سرویسهای او بود که در اکثر امتیازها در بازی به کمک وی آمد

راجر فدرر در مسابقات تنیس دوحه - Samer Al-Rejjal / Qatar Tennis Federation / AFP

راجر فدرر سوئیسی مرد ۳۹ ساله و بی پایان دنیای تنیس جهان ودارنده ۲۰ عنوان گرند اسلم  بعد از حدود نزدیک به ۱۴ ماه دوری از مسابقات به دلیل آسیبدیدگی و جراحی زانو به زمین تنیس بازگشت و در مسابقات تنیس دوحه در کشور قطر که سابقه سه قهرمانی در این رقابتها را نیز دارد حضور یافت.او درمرحله دوم این مسابقات مقابل نیکولوز باسیلاشویلی از گرجستان مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت. اما مهمترین چیز برای او بازگشت به مسابقات تنیس بود و خوشحالی و اشتیاق به برگشتن در چهره و رفتار او کاملاً به چشم می آمد.

او در دور اول مقابل دن اونس بریتانیایی قرار گرفت و بازی نسبتاً خوبی نیز از خود نشان داد و در سه ست این بازی را پشت سر گذاشت. اما در بازی دوم به نظر میرسید فدرر پس از ست دوم مقداری انرژی خود را از دست داده و همین موضوع باعث شکست وی شد.او که تا مسابقات تنیس ویمبلدون و المپیک تنها چهار ماه فرصت دارد باید بتواند خود را از نظر فیزیکی در شرایط مطلوب تری قرار دهد. او در این مسابقات شش ست را بازی کرد که در آن نقاط مثبت و منفی به چشم میخورد.

بازی او در انتهای زمین بسیار چشم نواز بود وضربات فورهند و بکهند بدون هیچ نقصی با مقداری زمان بندی نامناسب زده میشد. تمام نکردن امتیازهای بسیار ساده و آسان که این میتواند درمسابقات مهمتر از این رقابتها برای او مشکل ساز شود. اما نکته مثبت برای فدرر در این مسابقات سرویسهای او بود که در اکثر امتیازها در بازی به کمک وی آمد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در بازی نخست ۱۳ سرویس بدون جواب در اصطلاح ایس را به ایوانس زد و در بازی دوم موفق به زدن ۱۲ ایس شد که نشان میدهد او میتواند از این مهارت در آینده نیز به خوبی استفاده کند.او پس از حذف از مسابقات اعلام کرد: من بسیار خوشحالم که به مسابقات بازگشتم، از بازی خود نیز راضی هستم و آن را مثبت ارزیابی میکنم. اما چیزی که مشخص است من نیاز به تمرینات بیشتری دارم و به همین دلیل از شرکت در مسابقات تنیس ۵۰۰ امتیازی در دبی انصراف میدهم.تمامی مسابقات برای من مهم هستند. قبل از مسابقات روی زمینهای چمن رقابتها روی زمینهای خاکی برگزار میشود و اگر میخواهم در مسابقه ای شرکت کنم چاره ای جز بازی روی این زمینها ندارم.

اما به نظر میرسد بعد از گذشت ۴۰۵ روز دوری فدرر از مسابقات تنیس و رویارویی او با بازیکنانی که در رده بندی جهانی جزو ۵۰ نفر برتر جهان میباشند چالش بسیار بزرگ و سختی میباشد.کاری که اندی ماری بریتانیایی نیز پس از عمل جراحی لگن این کار را انجام داد و در مسابقاتی در سطح پایین تر خود را به چالش کشید و هنوز هم به نظر نمیرسد که بتواند با خواسته های جسمی خود برای برنده شدن در یک رقابت مهم کنار بیاید.

فدرر به تازگی از شرکت در مسابقات میامی نیز انصراف داده است و جلوترین مسابقات در روی زمینهای خاکی در پنجم ماه آوریل آغاز خواهد شد که مهمترین آنها در ۱۱ آوریل و رقابتهای مسترز ۱۰۰۰ امتیازی مونت کارلو میباشد که شاید او در این مسابقات قبل از رقابتها روی زمینهای چمن حضور پیدا کند.

بیشتر از ورزش