تسریع روند واکسیناسیون در بریتانیا

تا تعطیلات عید پاک کلیه شهروندان بالای ۴۰ سال در بریتانیا برای تلقیح واکسن دعوت خواهند شد

افزایش موجودی واکسن به معنای آن است که روند واکسیناسیون در هفته آینده تسریع خواهد شد-DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

انتظار می‌رود موجودی واکسن کرونا در بریتانیا دو برابر شود و ظرف چند هفته آینده امکان تلقیح آن به یک میلیون دوز در روز برسد.

نشریه دیلی‌تلگراف روز شنبه به نقل از منابع دولتی گفت تا تعطیلات عید پاک کلیه شهروندان بالای ۴۰ سال برای تلقیح واکسن دعوت خواهند شد. 

این نشریه می‌افزاید افزایش موجودی واکسن به معنای آن است که روند واکسیناسیون در هفته آینده تسریع خواهد شد.

یک تحلیلگر نشریه تایمز می‌گوید بریتانیا در نظر دارد که تا دهم ماه جون تمامی ساکنان این کشور را با دستکم یک دوز واکسینه کند. این زمان یک ماه زودتر از هدف دولت برای واکسیناسیون عمومی تا  پایان ماه جولای است. 

تایمز می‌افزاید بریتانیا درنظر دارد کلیه شهروندان بزرگسالش را حدود دو ماه پیش از اتحادیه اروپا واکسینه کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، وعده داده که کلیه افراد بالای ۵۰ سال تا پانزدهم آوریل، و تمام شهروندان بالای ۱۸ سال تا پایان جولای واکسینه شوند.

بیش از ۲۳ میلیون نفردر بریتانیا تا روز پنجشنبه نخستین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

در این میان، یک پژوهش گسترده نشان داده که دو دوز واکسن‌های فایزر یا آکسفورد به گونه‌ای قابل ملاحظه از سرایت ویروس کرونا جلوگیری می‌کنند.

نظام درمان عمومی اسکاتلند و دانشگاه گلاسگو به منظور ارزیابی پیامد واکسن بر قابلیت سرایت ویروس، روی ۳۰۰ هزار تن از کارکنان مراکز درمانی این استان و خانواده‌هایشان در فاصله زمانی هشتم دسامبر – نخستین روز واکسیناسیون در اسکاتلند – و  سوم مارس تحقیق کرده است.

این مطالعات شواهد مرتبط با افرادی که هم با کارکنان واکسینه شده مراکز درمانی زندگی می‌کنند و هم کارکنانی که واکسینه نشده‌اند را مورد ارزیابی قرار داده و نتیجه‌گیری کرده که شاخص ابتلا به کووید در میان کسانی که با افراد واکسینه شده زندگی می‌کردند ۳۰ درصد کمتر از گروه دوم بوده است.

پژوهشگران می‌گویند با توجه به این که افرادی که با کارکنان مراکز درمانی زندگی می‌کنند می‌توانستند از منابع دیگری به ویروس آلوده شوند، این آمار سی درصدی به مراتب کمتر از واقعیت امر است.

نرخ سرایت ویروس در میان افرادی که با کارکنان مراکز درمانی واکسینه شده با دو دوز زندگی می‌کنند، دستکم ۵۴ درصد بوده است.

بنا به آخرین گزارش اداره آمار ملی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در انگلستان (بخشی از بریتانیا) همچنان رو به کاهش است هرچند این رقم در ایرلند شمالی و اسکاتلند ثابت مانده است.

© The Independent

بیشتر از جهان