تایید قانون منع شرکت تراجنسیتی‌ها در رقابت‌های ورزشی توسط فرماندار آمریکایی

این نخستین لایحه ایالتی از این دست است که امسال در ایالات متحده به تصویب می‌رسد

این لایحه از اول ژوئیه قانونی خواهد شد، هر چند احتمالا با چالش حقوقی مواجه خواهد شد-REUTERS/Jonathan Ernst/File Photo

فرماندار جمهوری‌خواه ایالت می‌سی‌سی‌پی در جنوب ایالات متحده قانونی را به امضا رسانده است که با اجرای آن زنان تراجنسیتی از حضور در رقابت‌های ورزشی منع می‌شوند.

این نخستین لایحه ایالتی از این دست است که امسال در ایالات متحده به تصویب می‌رسد؛ گرچه ۱۰ ایالت دیگر نیز در حال بررسی لوایح مشابه هستند.

تیت ریوز فرماندار می‌سی‌سی‌پی در توییتی نوشت، «من هرگز تصور نمی‌کردم با این سر و کار داشته باشم، اما رئیس جمهوری ایالات متحده برای ما گزینه دیگری باقی نگذاشت. یکی از نخستین اقدامات او امضای یک فرمان اجرایی بود که گرایش تراجنسیتی را در میان کودکان ترغیب می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی اضافه کرد، «بنابراین امروز، من با افتخار قانون عدل و انصاف می‌سی‌سی‌پی را برای اطمینان از آن که دختران جوان مجبور به رقابت در برابر مردان بیولوژیکی نمی‌شوند امضا کردم.»

این لایحه از اول ژوئیه قانونی خواهد شد، هر چند احتمالا با چالش حقوقی مواجه خواهد شد.

قانون مشابه دیگری نیز انتظار می‌رود این هفته در داکوتای جنوبی توسط فرماندار کریستی نوئم امضا شود. این لایحه که زنان ورزشکار تغییر جنسیت داده را از شرکت در مسابقات ورزشی مدارس و دانشگاه‌ها و پیوستن به تیم‌های ورزشی زنان و دختران محدود می‌کند، روز دوشنبه در سنای ایالتی تصویب شد.

یک دادگاه فدرال در آیداهو سال گذشته جلوی اجرای مصوبه مشابهی را گرفت.

بیش از ۲۰ ایالت هم محدودیت‌هایی را یا در مورد ورزشکاران تراجنسیتی یا در مورد کارکنان بخش بهداشت و درمان در نظر دارند.

قانون‌گذاران محافظه‌کار ادعا می‌کنند صدور یک فرمان اجرایی توسط جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده از حزب  دموکرات در ۲۰ ژانویه که تبعیض بر اساس هویت جنسی افراد در فعالیت‌های ورزشی مدارس و جاهای دیگر را ممنوع می‌کند، به آنها انگیزه برای این اقدامات داده است.

این گزارش با همکاری آسوشیتد پرس تهیه شده است

© The Independent

بیشتر از جهان