فرانسه اولین رزمایش فضایی اروپا را آغاز کرد

در یک ویدیوی تبلیغاتی، چین، ایران، روسیه، کره شمالی دشمنان فضایی اروپا خوانده شده‌اند

این تمرین نظامی شامل ۱۸ واقعه شبیه‌سازی شده از ۸ تا ۱۲ مارس است که در اتاق عملیات فرماندهی فضایی فرانسه در تولوز انجام شده است- Christophe Petit-Tesson/Pool via REUTERS

فرانسه اولین رزمایش نظامی خود در فضا را برای بررسی آسیب‌پذیری سیستم‌های دفاعی‌اش در برابر حملات بالقوه فضایی، آغاز کرده است.

این رزمایش با نام رمز اَستریکس (AsterX)، اولین رزمایش فضایی نظامی در اروپا و بخشی از آرزوهای فرانسه برای تبدیل شدن به سومین قدرت فضایی بزرگ جهان است.

این تمرین نظامی شامل ۱۸ واقعه شبیه‌سازی شده از ۸ تا ۱۲ مارس است که در اتاق عملیات فرماندهی فضایی فرانسه در تولوز انجام شده است.

توسعه ماهواره‌های جاسوسی پیشرفته و زیرساخت‌های مخابراتی سری در سال‌های اخیر اهمیت استراتژیکی به فضا داده است. فرماندهی فضایی فرانسه، در سال ۲۰۱۹ در واکنش به روند رو به رشد قدرت‌های جهانی در استفاده از تجهیزات نظامی در مدار زمین، تشکیل شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آن زمان، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، گفته بود: «متحدان و دشمنان ما فضا را نظامی می‌کنند ... ما نیز باید اقدام کنیم. اگر ماهواره‌های ما تهدید شوند، ماهواره‌های دشمنان خود را کور می‌کنیم. ما ابزارهای لازم برای پاسخگویی و حق خود به انجام آن را حفظ می‌کنیم: این می‌تواند به معنی استفاده از لیزرهای قدرتمند مستقر در ماهواره‌های ما یا گشت‌زنی ماهواره‌های نانو باشد.»

نیروی فضایی ایالات متحده و آژانس‌های فضایی آلمان نیز در این تمرین‌ها شرکت خواهند کرد.

 در یک فیلم تبلیغاتی برای این رزمایش، چین، ایران، روسیه و کره شمالی به عنوان دشمن تصویر شده اند،  و آمریکا متحد فرانسه است.

میشل فریدلینگ، رئیس فرماندهی فضایی فرانسه، به خبرنگاران گفت که تمرینات نظامی، «مجموعه‌ای از حوادث و ایجاد شرایط بحرانی یا تهدید علیه زیرساخت‌های فضایی ما» را شامل خواهد شد.

کریستف میشل، مدیر این رزمایش، هم گفت که در طول هفته، یک بحران ساختگی ژئوپلتیک بین دو منطقه در سناریوهای مختلف، شبیه‌سازی می‌شود.

وی افزود: «هدف آزمایش، هر نتیجه احتمالی است كه می‌تواند در فضا رخ دهد. به عنوان مثال، اپراتورها باید با آتش سلاح‌های ضد ماهواره‌ای، انجام قرار ملاقات در فضا یا حتی پدیده‌های آب‌وهوای خورشیدی، مقابله کنند.»

© The Independent

بیشتر از جهان