سفیر عربستان سعودی در آمریکا: حمله حوثی‌ها امنیت انرژی جهان را تهدید می‌کند

ریما بنت بندر می‌گوید، حکومت ایران به «قاچاق اسلحه، آموزش و پشتیبانی فنی از حوثی‌ها» ادامه می‌دهد

شاهدخت ریما بنت بندر-File photo: AFP

سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده با اشاره به حملات حوثی‌های یمن گفت که این کار چیزی جز تهدید غیرنظامیان و تهدید امنیت انرژی بین المللی نیست. او تاکید کرد که با این حال عربستان سعودی قصد دارد از طریق یک راه حل سیاسی به جنگ یمن پایان دهد.

به گزارش العربیه، ریما بنت بندر در بیانیه‌ای در مورد تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد صلح در یمن و تشدید حملات علیه عربستان، گفت که این گروه تحت هدایت «ایدئولوژی افراطی رژیم ایران» قرار دارد. وی همچنین ادامه داد که حوثی‌ها با بی‌تفاوتی نسبت به گفتگوی جدی برای پایان دادن به بحران، رنج یمنی‌ها را نادیده می‌گیرند. با این حال او بر عزم عربستان برای بازگرداندن ثبات و امنیت به یمن از طریق مذاکره، تأکید کرد.

تهدید جهانی

 سفیر عربستان در آمریکا معتقد است که حملات اخیر حوثی ها، که با استفاده از حملات موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین به مراکز آرامکو انجام شده، چیزی جز تهدیدی برای ثبات منابع انرژی جهانی نیست. زیرا این کار می تواند بر کل اقتصاد جهانی و جان کارگران آرامکو و هزاران نفر دیگر که از ۸۰ ملیت در آنجا کار می کنند را به خطر بیندازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


وی همچنین خاطرنشان کرد که حوثی‌ها حملات خود را در مارب یمن که شامل بیش از یک میلیون آواره داخلی است، تشدید کردند و تعز و دیگر مراکز غیرنظامی یمن را نیز بمب‌گذاری کردند.
شاهدخت ریما بندر افزود که ایران به «ارسال اسلحه، آموزش و پشتیبانی فنی از حوثی‌ها« ادامه می‌دهد و بر لزوم تعهدات بین‌المللی برای پایان‌دادن به جنگ یمن با جلوگیری از ««قاچاق اسلحه‌های ایرانی» تأکید کرد.
طی روزهای اخیر حوثی‌ها حملات خود را به مناطق غیرنظامی و آرامکو تشدید کردند. بسیاری از کشورهای عربی و غربی نیز این حملات را محکوم کرده‌اند.

بیشتر از جهان