آمریکا حملات حوثی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان را محکوم کرد

«ایالات متحده به دفاع از امنیت عربستان سعودی متعهد است»

 

ندپرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده - MANUEL BALCE CENETA / POOL / AFP

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، حملات حوثی های یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را محکوم کرد.

ند پرایس روز دوشنبه گفت: «ما حملات انزجارآور موشکی و پهپادی حوثی‌ها علیه تاسیسات نفتی و غیرنظامی عربستان سعودی را محکوم می‌کنیم.

«این حمله‌ها غیرقابل‌قبول و خطرناکند و جان غیرنظامیان  از جمله شهروندان آمریکا را به خطر می‌اندازند.»

او افزود: «ما عمیقا نگران تناوب حملات حوثی‌ها علیه عربستان سعودی هستیم. چنین حملاتی، کار گروهی نیست که در مورد صلح جدی باشد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از همه طرفهای درگیر خواست که اعلام آتش‌بس کنند، زیر چتر سازمان ملل  و در همکاری با فرستاده ویژه ایالات متحده وارد مذاکره شوند.»

«از دید ما و شرکایمان، حوثی‌ها باید تمایلشان را به شرکت در یک فرایند سیاسی نشان بدهند. باید از حمله دست بکشند و شروع به مذاکره کنند. تنها در این صورت است که در راه‌حل سیاسی برای مسئله پیشرفت حاصل خواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان، به گزارش رویترز، سفارت ایالات متحده در ریاض با انتشار بیانیه‌ای گفت: «حمله انزجارآور حوثی‌ها به غیرنظامیان و تاسیسات حیاتی [عربستان] نشان‌دهنده بی‌احترامی به جان انسان‌ها و بی‌اعتنایی به تلاش‌های صلح است.»

در ادامه این بیانیه که در توییتر عربی سفارت آمریکا منتشر شد آمده‌است: «ایالات متحده در کنار عربستان سعودی و مردم آن ایستاده‌ است. تعهد ما به دفاع از [عربستان سعودی] و امنیت آن، خدشه‌ناپذیر است.»

ساعتی پیشتر، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی روز دوشنبه ایران را متهم کرد که موشک و پهپاد برای شورشیان حوثی یمن قاچاق می‌کند.

وزارت نیروی عربستان سعودی شامگاه یکشنبه تایید کرد که یک پهپاد به مخزن نفتی در بندر راس تنوره برخورد کرده است.

راس تنوره یکی از بزرگترین مراکز بارگیری نفتکش‌ها در دنیاست.