عربستان خواستار واکنش جامعه بین‌الملل به «تهدید ایران» شد

«حمله به تاسیسات نفتی عربستان، حمله به اقتصاد جهانی است»

ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی-SPA / AFP

عربستان سعودی با اشاره به تهدید‌های ایران علیه صلح و امنیت، خواستار اقدام جامعه بین‌المللی شد.

کابینه عربستان سعودی در نشست روز سه‌شنبه خود به ریاست ملک سلمان، پادشاه این کشور، تاکید کرد «حمله به تاسیسات نفتی عربستان، حمله به اقتصاد جهانی است».

در هفته‌های اخیر حمله‌های گروه‌های شبه‌نظامی علیه عربستان سعودی شدت گرفته است. حمله‌هایی که به گروه‌های نیابتی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران نسبت داده می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این نشست پیام هیات نمایندگی عربستان برای شورای امنیت سازمان ملل نیز مورد تاکید قرار گرفت. در این پیام از جامعه بین‌المللی خواسته شده مسئولیت خود را در برابر خصومت‌ورزی‌های نظامی حوثی‌ها، گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران علیه شهروندان و اهداف غیر نظامی در عربستان انجام دهد.

شورای وزیران همچنین به نشست فصلی وزیران کشورهای عربی اشاره کردند که هفته گذشته در قاهره برگزار شد. در این نشست بحران با ایران و دخالت تهران در امور داخلی کشورهای عربی مورد بررسی قرار گرفت.

کابینه عربستان بار دیگر ادامه دخالت تهران در منطقه و اظهارات تحریک‌‌آمیز مقامات جمهوری اسلامی درباره کشورهای عربی را محکوم کرد. ریاض از جامعه بین‌المللی خواست با مسئولیت خود در این زمینه مواجه شود و به تهدید‌های ایرن علیه صلح و امنیت بین‌المللی واکنش نشان دهد.

عربستان بارها ایران را به پشتیبانی از حمله گروه‌های شبه‌نظامی و تلاش برای دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرده است.

مقامات تهران این اتهام را نپذیرفته و گزارش سازمان ملل در تایید منشاء ایرانی سلاح‌های استفاده شده در حمله به عربستان را نیز رد کرده‌اند.

بیشتر از جهان