«مدیر قمارخانه آنلاین به ایران برگردانده شد»

میلاد حاتمی، از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی، به تازگی به ترکیه گریخته بود

میلاد حاتمی، یکی از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی به پلیس ایران تحویل داده شد.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، با اعلام این خبر نوشت که پلیس ترکیه، میلاد حاتمی، از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی را در مرز بازرگان به پلیس اینترپل ایران تحویل داده است. تسنیم روز دوشنبه هم از بازداشت  سه ادمین سایت‌های قمار و شرط‌بندی با یک میلیون دنبال‌کننده (فالوور) خبر داده بود.

این خبرگزاری در مورد میلاد حاتمی که به‌عنوان پناهجو به ترکیه رفته بود، چنین نوشته است: «میلاد حاتمی، یکی از گردانندگان و تبلیغ‌کنندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی به شمار می‌آید و چندین سال است از این طریق، پول‌ زیادی را کسب کرده و کلاهبرداری زیادی در این رابطه انجام داده است؛ وی همچنین از تمام روش‌های غیراخلاقی برای تبلیغ استفاده می‌کند.»

آقای حاتمی چندی پیش ویدیویی در اینستاگرام منتشر کرد که در آن، داخل خودروی پلیس استانبول در حال بازی با آژیر خودروی پلیس دیده می‌شد. پلیس ترکیه، همان زمان او را  بازداشت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری تی‌آرتی ترکیه دی‌ماه  گذشته اعلام کرد که اداره پلیس استانبول در تاریخ ۲۹ آذرماه با صدور اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی توییتر، از آغاز تحقیقات درباره این شهروند ایرانی خبر داده بود. به گزارش این خبرگزاری، پلیس استانبول پس از آغاز تحقیقات قضایی درباره میلاد حاتم آبادی مشهور به میلاد حاتمی، شهروند ایرانی مقیم ترکیه، او را بازداشت کرد و برای اخراج از کشور به مرکز استرداد اتباع خارجی منتقل کرد.

پایگاه خبری فرارو نیز دی‌ماه امسال با اعلام خبر استرداد میلاد حاتمی به ایران از ترکیه، در گزارشی نوشت: «این شهروند ایرانی ۲۷ آذرماه ویدیویی به اشتراک گذاشت که در آن با استفاده از یک خودروی پلیس و بدون رعایت تدابیر مربوط به کرونا، در حال گشت‌وگذار در خیابان‌های استانبول بود. ساعاتی بعد، پلیس او را دستگیر و پس از بازجویی آزاد کرد. اداره پلیس استانبول، ماموری که خودروی پلیس را در اختیار این شهروند ایرانی قرار داده بود، تعلیق و تحقیقات قضایی درباره وی را نیز آغاز کرد.»

بر اساس این گزارش، تیم مبارزه با قاچاق انسان و پایانه‌های مرزی پلیس استانبول، پس بازداشت حاتمی، وی را به اداره مهاجرت استانبول تحویل دادند. این گزارش همچنین اضافه کرد:‌ «بر اساس اطلاعات واصله، ورود او به ترکیه به صورت موقت ممنوع شده است و پیش‌بینی می‌شود که وی از ترکیه اخراج شود.»

در ماه‌های اخیر، برخوردهای پلیس فتا با گردانندگان صفحات قمار و شرط‌بندی شدت گرفته است. دی‌ماه امسال، رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا  اعلام کرد که۱۰ فرد مشهور و محبوب یا ورزشکار ایرانی که به تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی اقدام کرده بودند، بازداشت شدند. سرهنگ مصطفی نوروزی گفت:‌ «دو نفر از این متهمان به کشور بازگردانده شدند.»

همزمان با تصویب کلیات این طرح، در آذرماه امسال قوه قضاییه هم از تعامل با پلیس اینترپل برای پیگیری جدی استرداد ۱۵ نفر از افراد درگیر در سایت‌های قمار خبر داده بود.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: صفحات این افراد در اینستاگرام بیش از یک میلیون عضو داشته‌ است. بازداشت‌های اخیر در پی بررسی فضای مجازی و برخورد با جرائم اینترنتی در فضای مجازی از سوی کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ، انجام شده‌ است. به گزارش تسنیم، چند صفحه اینستاگرامی فعال در زمینه تبلیغ سایت‌های شرط‌‌بندی آنلاین تحت نظارت قرار گرفته‌اند و موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار داده شده است.

طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، هرگونه شرط‌بندی و قمار، خلاف قانون است و بر اساس مسائل فقهی، حرام است.

طرح مقابله با قماربازی مجازی هم که کلیات آن به تازگی به تصویب مجلس رسید، برای مجرمان مجازات تا ۱۰ سال حبس در نظر گرفته است. با تصویب این طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی اصلاح خواهد شد. در طرح مجلس، برای گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی مجازات مفسد فی‌الارض در نظر گرفته و برای کسانی که در این شرط‌بندی‌ها شرکت کنند، مجازات یک تا ده سال حبس پیش‌بینی شده است.