کلیشه‌ای‌ترین طرح‌های خالکوبی از نگاه خالکوب‌ها

هر خالکوبی از لحاظ فنی منحصربه‌فرد است، ولی برخی طرح‌ها بیش از حد پسند روز و همه‌گیر می‌شوند

بسیاری از هنرمندان در جاهایی که احتمال کمرنگ شدن کار وجود دارد، خالکوبی نمی‌کنند - Oli SCARFF / AFP

شاید خالکوبی بیشتر برای ابراز کردن خود باشد، اما دلیل نمی‌شود که در این هنر تکرار وجود نداشته باشد، مخصوصاً وقتی که طرح، سبک، یا نمادی همه‌پسند می‌شود.

هر خالکوبی از لحاظ فنی منحصربه‌فرد است، ولی برخی طرح‌ها بیش از حد پسند روز و همه‌گیر می‌شوند. این روندها را بیش از هرکس، هنرمندانی می‌فهمند که هر روز خالکوبی می‌کنند.

شاید میان کلیشه بودن و پرطرفدار بودن تفاوت بسیار ظریفی باشد، اما هنرمندان خالکوب از شما می‌خواهند پیش از آن که این طرح‌ها را تا ابد بر بدن خود نقش بزنید، انتخاب خود را بیشتر سبک سنگین کنید.

طرح‌ یادگاران مرگ در هری پاتر

قابل درک است که بخواهید عشق خود را به گروه موسیقی، کتاب یا ترانه‌ای تا ابد بر بدن خود نمایش دهید، اما گاهی دیگران نیز همین فکر را دارند.

شاید مجموعه کتاب‌های هری پاتر عمیقاً بر زندگی بسیاری تأثیر گذاشته باشد، اما جز طرح‌های یادگاران مرگ، طرح‌های بسیار دیگری در کل این هشت کتاب وجود دارد که به همان میزان می‌تواند عشق شما را به این کتاب‌ها نشان دهد.

به گفته هنرمندان گروه « گودتایم تتو» لندن، طرح‌های یادگاران مرگ پس از «مرد آهنین»، پرطرفدارترین طرح خالکوبی است.

نماد جاهای دیدنی

شاید طرح ساختمان امپایر استیت برای خالکوبی بسیار پرابهت باشد، اما احتمالاً دفترها و شرکت‌های درون آن زیاد ارزش خالکوبی شدن ندارند.

این سخن درباره بیشتر خالکوبی‌های مربوط به شهرها و جاهای دیدنی صادق است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر استفان دینو، هنرمند خالکوب  گروه «لندن اینکاهولینکز»، احتمالاً هر طرحی که از جاهای معروف بخواهید بزنید پیش از شما هزاران بار به اشکال مختلف خالکوبی شده است

خالکوبی روی انگشت

خالکوبی روی انگشتان نه تنها کم‌رنگ می‌شود، بلکه بسیار در دید آدم است و باید هنگام زدن آن به این نکته توجه داشته باشیم؛ خصوصاً اگر اولین بار است که خالکوبی می‌کنیم.

بسیاری از هنرمندان در جاهایی که احتمال کمرنگ شدن کار وجود دارد، خالکوبی نمی‌کنند. دینو در این مورد به ایندیپندنت گفت: «از همه دوستداران خالکوبی خواهش می‌کنم به عنوان اولین خال، تقاضای طرح زدن روی دست و انگشت نکنند.»

طرح‌های پینترستی

نارِش با ۳۰ سال سابقه خالکوبی صاحب گروه «فلیمن ایت» لندن است. او می‌گوید برخی از پرطرفدارترین طرح‌ها اینترنتی‌اند.

او در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: «اینترنت بنا بر طبیعتش خواسته‌های مردم را همه‌بین و همه‌پسند می‌کند و بدین ترتیب، ما اغلب داریم طرح‌های تکراری می‌زنیم که مشتریان از اینترنت پیدا کرده‌اند و در گوشی نشان‌مان می‌دهند.»

هنرمندان گروه «گودتایم تتو» نیز با این حرف موافق بودند و گفتند ترجیح می‌دهند مردم این‌قدر «طرح‌های پینترستی» را نخواهند «که مطمئناً روزی از مد خواهند افتاد.»

نام فرزند

احساس والد بودن خوب است، اما متأسفانه این طرح هم خیلی زیاد شده است. احتمال آن که اسم فرزندان‌مان را فراموش کنیم خیلی کم است، چه آن را تا ابد بر پوست‌مان حک کنیم چه نه. پس لزومی به این کار نیست.

گل رز

رز گل زیبایی است، اما یکی از پرطرفدارترین طرح‌های خالکوبی شده است، طوری که آدم دیگر کمتر به دیدن آن رغبت دارد.

به گفته هنرمندان خالکوب  گروه «خالکوبی غرب» واقع در نیویورک، گل رز از محبوب‌ترین طرح‌ها است. البته این هنرمندان می‌گویند چون طرح این گل «بسیار زیبا است و تاریخ انقضا ندارد»، از بابت تکرار آن ناراحت نیستند.

اگر می‌خواهید خال بزنید، خوب بگردید و طرحی پیدا کنید که اصیل و خاص باشد. بدان ترتیب، بیشتر هنرمندان خالکوب با کمال میل کمک‌تان می‌کنند.

هرچه نباشد این طرح تا آخر عمر بر تن‌تان خواهد بود.

این مقاله اولین بار در ماه مارس ۲۰۱۹ منتشر شده است.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی