گردشگران واکسینه شده شاید به زودی به تایلند برگردند

در حال حاضر، تمام مسافران ورودی به تایلند باید به مدت دو هفته در یک مرکز دولتی قرنطینه شوند

در سال ۲۰۱۹، تقریبا ۴۰ میلیون گردشگر بین‌المللی به تایلند سفر کردند- MLADEN ANTONOV / AFP

تایلند در نظر دارد که تابستان امسال درهای خود را به روی گردشگران واکسینه شده، باز کند.

این کشور جنوب شرقی آسیا که وابستگی زیادی به صنعت گردشگری دارد، در حال بررسی برچیدن قرنطینه دو‌هفته‌ای برای مسافران واکسینه شده است.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که پرایوت چان اوچا، نخست‌وزیر این کشور، از دولت خود خواسته است به دنبال ایجاد سیستمی برای بررسی گواهینامه‌های واکسن باشد تا بتواند اول اول ماه ژوئیه، مرزهای کشور را به روی گردشگران واکسینه‌شده باز کند.

در سال ۲۰۱۹، تقریبا ۴۰ میلیون گردشگر بین‌المللی به تایلند سفر کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حال حاضر، تمام مسافران ورودی به تایلند باید به مدت دو هفته در یک مرکز دولتی قرنطینه شوند.

در اوایل این هفته، شرکت‌های بزرگ فعال در بخش هتلداری در سراسر تایلند، کارزاری را برای بازگشایی مرزهای جهانگردی بین‌المللی از ماه ژوئیه، آغاز کردند. این کارزار با نام OpenThailandSafely را، بیش از ۱۵ شرکت مهم هتلداری در سراسر تایلند پشتیبانی می‌کنند. درخواست آن‌ها از دولت تایلند این است که به مسافران از کشورهایی مانند بریتانیا و ایالات‌متحده که برنامه واکسیناسیون آن‌ها به خوبی در حال انجام است‌، اجازه سفر دهد.

این کارزار استدلال می‌کند که تا اول ژوئیه، اکثر مسافران در «بازارهای مبدا سفر به تایلند» واکسینه خواهند بود و این به مقامات پزشکی تایلند فرصت می‌دهد که تا آن زمان، افراد مسن و کارمندان بهداشتی در خط مقدم را واکسینه کنند.

به این ترتیب تایلند به جمع کشورهایی چون یونان و اسپانیا می‌پیوندد که به مسافران واکسینه‌شده امکان سفر بدون قرنطینه می‌دهد.

در حال حاضر چندین مقصد برای مسافران واکسینه شده بدون نیاز به قرنطینه وجود دارد. قبرس اکنون اول ماه مه را به عنوان تاریخی برای بازگشت گردشگران واکسینه‌شده بریتانیایی، بدون آزمایش و محدودیت‌های قرنطینه، تعیین کرده است. «سیشل» یک قدم جلوتر رفته و اظهار داشته است که از ۲۵ مارس از گردشگران واکسینه‌نشده نیز بدون قرنطینه استقبال خواهد کرد؛ به شرطی که آزمایش کرونای آن‌ها منفی باشد.

بریتانیا در حال حاضر تمام مسافرت‌های بین‌المللی تفریحی را به دلیل محدودیت‌های کرونا غیرقانونی اعلام کرده، اما قرار است که در ۱۷ ماه مه، این ممنوعیت برداشته شود.

ایندیپندنت برای کسب اطلاعات بیشتر با مقامات گردشگری در تایلند تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از سفر