اعلام کاهش محدودیت‌های کرونا در نیویورک

فرماندار نیویورک که در پی طرح ادعاهای آزار و اذیت جنسی علیه او تحت فشار است اعلام کرد که از سمت خود استعفا نمی‌دهد

اندرو کومو، فرماندار نیویورک- SETH WENIG / POOL / AFP

طبق گفته اندرو کومو، فرماندار نیویورک، محدودیت تجمعات در فضاهای باز و سرپوشیده در این ایالت کاهش می‌یابد.

آقای کومو، روز چهارشنبه، اولین بار از زمانی که تحقیقات درباره ادعاهای آزار و اذیت جنسی علیه وی اعلام شده، برنامه‌ای را برای کاهش محدودیت‌های کرونا که  از ۲۲ مارس اجرایی می‌شوند، ارائه داده است.

با هدف رونق تدریجی دوباره در بخش رستوران‌داری و سرگرمی طی ماه‌های آینده در این ایالت، قرار است سقف مجاز برای تجمع در مجالس در فضای باز و فضاهای سرپوشیده، افزایش یابد.

آقای کومو گفت که حداکثر تعداد افراد مجاز اجتماعات خصوصی در فضای باز از ۱۰ نفر به ۲۵ نفر و برای اجتماعات عمومی در فضای باز از ۵۰ نفر به ۲۰۰ نفر افزایش می‌یابد. همزمان، سقف مجاز تجمع در اجتماعات عمومی در فضاهای سرپوشیده نیز از ۵۰ نفر به ۱۰۰ نفر افزایش خواهد یافت؛ گرچه همچنان رعایت فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک الزامی خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبر کاهش محدودیت‌ها در این ایالت تقریبا یک سال پس از اولین تعطیلی کرونا در این ایالت و علی‌رغم افزایش اندک موارد ابتلا به کرونا در هفته گذشته، اعلام می‌شود.

طبق تجزیه و تحلیل نیویورک‌تایمز، در ایالت نیویورک و همچنین ایالت نیوجرسی در همسایگی آن، آمار موارد جدید ابتلا به کرونا به طور متوسط  ۳۸ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر است. در مقام مقایسه، این رقم برای کل کشور به طور متوسط ۲۰ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر است.

آقای کومو روز چهارشنبه همچنین گفت که مکان‌های تفریحی می‌توانند از ۱۲ آوریل با ظرفیت ۳۳ درصدی، با محدودیت ۱۰۰ نفر در فضای سرپوشیده یا ۲۰۰ نفر در فضای باز، با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بازگشایی شوند.

آقای کومو گفت که اگر همه حاضران قبل از ورود به کنسرت یا مسابقات ورزشی آزمایش منفی داشته باشند، سقف مجاز تجمع به ۱۵۰ نفر در فضای سرپوشیده و ۵۰۰ نفر در فضای باز افزایش می‌یابد. این امر احتمال اولین اجرای زنده موسیقی در نیویورک بعد از حدود یک سال تعطیلی را فراهم می‌کند.

آقای کومو که در پی طرح ادعاهای آزار و اذیت جنسی علیه خود تحت فشار است، اعلام کرد که از سمت خود به عنوان فرماندار استعفا نمی‌دهد اما برای اولین بار از هفته گذشته، بابت آن اتهامات علنا عذرخواهی کرد. وی افزود که با تحقیقات دادستان نیویورک درباره ادعاهای مطرح‌شده سه زن از جمله دستیاران سابقش علیه او در هفته گذشته، «کاملا همکاری خواهد کرد.»

اعلام کاهش محدودیت‌های کرونا در حالی است که سایر ایالت‌ها‌، از جمله تگزاس و می‌سی‌سی‌پی، قصد دارند با نادیده گرفتن تهدید ناشی از شیوع نسخه‌های جدید کرونا، همه دستورالعمل‌های مربوط به همه‌گیری را کنار بگذارند.

به گفته آقای کوومو، ایالت نیویورک ۱۶۴ هزار دوز واکسن تازه تایید شده شرکت داروسازی «جانسون‌اند‌جانسون» را دریافت خواهد کرد. به گزارش نیویورک‌تایمز، چهار میلیون و ۶۰۷ هزار و ۵۷۱ نفر، یا تقریبا ۱۵ درصد از جمعیت ایالت نیویورک، تاکنون حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

© The Independent