دیدار رابرت مالی نماینده ویژه امور ایران با خانواده زندانیان ایرانی آمریکایی

«دولت بایدن تا زمانی که همه آن‌ها آزاد نشده و به عزیزانشان نپیوسته‌اند، آرام نخواهد گرفت»

سیامک و باقر نمازی پنج سال گذشته را در ایران و در زندان به سر برده‌اند -FreeTheNamazis/Twitter

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با خانواده زندانیان دو تابعیتی در ایران گفتگو کرده است.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، رابرت مالی، نماینده ویژه امور ایران «در حال صحبت با خانواده‌های آمریکایی است که عزیزانشان ناعادلانه در ایران بازداشت و یا مفقودشده‌اند.»

ند پرایس گفت: «دولت بایدن تا زمانی که همه آن‌ها آزاد نشده و به عزیزانشان نپیوسته‌اند، آرام نخواهد گرفت.»

اشاره او به ایرانی آمریکایی‌هایی است که در ایران زندانی هستند. از جمله سیامک و باقر نمازی که بیش از پنج سال گذشته را در ایران و در زندان به سر برده‌اند. به گفته جیسون رضائیان، مدت‌زمان زندانی بودن آن‌ها بیش از هر فرد دیگری با موقعیت مشابه بوده است. آقای رضائیان، خود زندانی دو تابعیتی در ایران بود که هم‌زمان با امضای توافق «برجام» آزاد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانواده و نزدیکان زندانیان دو تابعیتی در ایران نگران هستند روند رسیدگی به وضعیت آن‌ها تحت تأثیر گفتگوهای ایران و دولت جدید در آمریکا قرار بگیرد.

در دوره چهارساله ریاست جمهوری دونالد ترامپ، نمازی‌ها در ایران ماندند. اکنون در دولت جدید مقامات تلاش می‌کنند به افکار عمومی این اطمینان را بدهند که پرونده‌هایی نظیر این، بر روند مذاکرات آن‌ها سایه نخواهد افکند و آن‌ها به‌صورت جدی خواهان رسیدگی به وضعیت این زندانیان هستند.

بابك نمازی روز دوشنبه به نمایندگی از خانواده‌اش به خبرنگاران گفت برایش «بسیار دردناک است» که سومین دولت آمریکا هم آمده و هنوز برادر و پدرش در زندان هستند.

او گفت: «خانواده من انتظار دارند كه رئیس‌جمهور بایدن و دولتش با ایران معامله‌ای انجام ندهند كه شامل آزادی پدر من و سیامك نباشد»

باقر نمازی که ۸۴ سال سن دارد به دلایل پزشكي به‌طور موقت آزاد شد اما اجازه خروج از ایران را ندارد.

مراد طاهباز و عماد شرقی دیگر زندانیان دو تابعیتی آمریکایی در ایران هستند از سرنوشت باب لوینسون آمریکایی که در سال ۲۰۰۷ در ایران بازداشت شد نیز اطلاعی در دست نیست.

بیشتر از جهان