انتقاد از لیدی گاگا بابت مژدگانی گزاف سگ‌های مسروقه

مامور سابق اف‌بی‌آی: «گذشته از هرچه به سر سگ‌ها آمده باشد، یک انسان گلوله خورده است.»

لیدی گاگا، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی- ANGELA WEISS / AFP

لیدی گاگا به دلیل جایزه پانصدهزار دلاری «بی هیچ سئوالی» که برای دو سگ گمشده‌اش گذاشته‌بود، مورد انتقاد قرار گرفته‌ است.

فرانک مونتویا جونیور، مامور سابق اف‌بی‌آی، از تصمیم لیدی گاگا برای گذاشتن جایزه نقدی به‌شدت انتقادکرد و گفت که این کار، تحقیقات پلیس لس آنجلس را به خطر می‌اندازد و برای مجرمانی که سگ‌های افراد مشهور را می‌دزدند و در ازای پولی هنگفت به آن‌ها پس می‌دهند، مشوق به وجود می‌آورد.

به گزارش روزنامه دیلی میل لندن، رایان فیشر، از دوستان خانوادگی لیدی گاگا، چهارشنبه شب حدود ساعت ده داشت دو سگ بولداگ او را در غرب هالیوود می‌دواند که سگ‌دزدان به او تیراندازی کردند. به نوشته مجله پیپل (People)، آقای فیشر در شرایط بحرانی به بیمارستان منتقل شد.

روشن نیست که سگ‌دزدان مشخصا دنبال سگ‌های ستاره پاپ بودند یا نه، ولی سگ بولداگ فرانسوی خواهان زیادی دارد و اگر با اصل و نسب باشد تا ده هزار دلار قیمت دارد، و معمولا اگر از پرورش‌دهنده مورد اعتمادی خریده شود بهایش بین سه تا پنج هزار دلار است. موارد دیگری از سرقت این نژاد سگ در لس آنجلس گزارش شده.

آقای مونتویا که از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۶ برای اف‌بی‌آی کار کرده است، ‌به دیلی میل گفت:‌«برای مجرمان فرصت‌طلب این همیشه گزینه خوبی بوده. ولی پرداخت پول بدون سئوال می‌تواند تالی فاسد داشته باشد. او باید فرصتی به تحقیقات می‌داد. هر چه باشد، گذشته از هرچه به سر سگ‌ها آمده باشد، یک انسان گلوله خورده است.»

لوئیس شاپیرو، وکیل مقیم لس آنجلس به این روزنامه گفت: «این مژدگانی خیلی غیرعادی است. معلوم نیست که مژدگانی پانصدهزار دلاری پیشنهادی بدون سئوال باشد. قراردادی بسته نشده است. شاید فقط تله‌ای بوده برای به دام انداختن مرتکبان.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعد از تیر خوردن آقای فیشر، سگ‌گردانان هالیوود حالا دنبال راهی برای حفاظت از خود هستند. شرکت‌های سگ‌گردانی تدابیر امنیتی را شدیدتر می‌کنند و برنامه‌هایشان را تغییر می‌دهند تا از حمله سگ‌دزدها در اما بمانند. آنا ماری آردوندو، مالک شرکت «هپی هارت پت کر» به وبسایت تی‌ام‌زی گفت که می‌خواهد جواز حمل سلاح بگیرد.

او همچنین به فکر رفتن به کلاس ورزش‌های رزمی است و اگر موقع شب سگ‌ها را بیرون ببرد، فقط در مناطقی که نور کافی دایند راه می‌رود. رنه لوتس، مالک «فچ!پت کر» گفت که به سگ‌گردانان خود اسپری فلفل و چراغ قوه خواهد داد و دیگر نخواهد گذاشت شب‌ها سگ بگردانند. آلیسا و سائول، مالکان «تروپ کیناین» شاید دوربین روی بدن سگ‌گردان‌هایشان کار بگذارند.

انجمن پناهگاه‌های سگ آمریکا می‌گوید که بولداگ‌های فرانسوی چهارمین نژاد محبوب سگ در این کشورند. به نوشته پی‌بی‌اس، این نژاد در بیست سال گذشته از رده هفتاد و ششم به جایگاه چهارم محبوب‌ترین سگ رسیده ‌است.

تارا برونو، موسس «اسنورت رسکیو» در نیوجرسی که سگ‌های بولداگ را نجات می‌دهد، به مجله پیپل گفت که سرقت بولداگ‌های فرانسوی به دلیل کوچکی، قابل حمل بودن، محبوبیت و گران‌قیمت بودن آن‌هاست.»

او به مجله پیپل گفت: «انگیزه سرقت، فروش دوباره است. دزدها می‌دانند که بابت هر سگی می‌توانند دوهزار دلار به جیب بزنند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی