«مرد عنکبوتی» در آستانه تبدیل شدن به پرفروش ترین فیلم سونی

این فیلم تا این لحظه بیش از یک میلیارد دلار فروش داشته است

زندایا در فرش قرمز «مرد عنکبوتی» در لس آنجلس، ۲۶ ژوئن ۲۰۱۹-  Chris Delmas / AFP

«مرد عنکبوتی: دور از خانه» با تحت‌الشعاع دادن تجربه‌های قبلی که با بازی توبی مک‌گوایر و اندرو گارفیلد آغاز شده بود، به اولین فیلم «مرد عنکبوتی» با فروش بالغ بر یک میلیارد دلار تبدیل شد.

بنا بر گزارش هالیوود ریپورتر، این فیلم این هفته به فروش ۳۳۳ میلیون دلاری در ایالات متحده و 672 میلیون دلاری در کشورهای دیگر، و مجموعا به فروش یک میلیارد و پنج میلیون دلاری دست یافت. 

این فیلم همچنین در جایگاه دوم فیلم‌های پرفروش تاریخ سونی پیکچرز، بعد از «اسکای فال» ۲۰۱۲ قرار گرفته است. اما آن رکورد هم اکنون در خطر است، زیرا «اسکای فال» در مجموع یک میلیارد و یازده میلیون دلار فروش داشته است، که به نظر میرسد در هفته‌های آینده توسط «مرد عنکبوتی: دور از خانه» شکسته شود.

باید اضافه کرد که این نخستین فیلم ساخته شده خارج از کمپانی دیزنی است که بعد از «آکوآ من» که سال گذشته یک میلیارد و یازده میلیون دلار برای «برادران وارنر» به ارمغان آورد، توانسته است فروشی بالغ بر یک میلیارد دلار داشته باشد. 

اولین «مرد عنکبوتی» با بازی تام هالند با نام «بازگشت به خانه» در سال ۲۰۱۷ توانست فروش بین‌المللی ۸۸۰ میلیون دلاری را رقم بزند.

اوایل این ماه، گفته شده بود که اگر فروش «دور از خانه» از مرز یک میلیارد دلار تجاوز نکند، دیزنی حق امتیاز شخصیت «مرد عنکبوتی» را از دست خواهد داد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment

© The Independent

بیشتر از فیلم