سرمای کم‌سابقه و قطع گسترده برق در آمریکا

سرمای فعلی ممکن است با دمای دوره‌های سرد تاریخی در فوریه ۱۸۹۹ و ۱۹۰۵ قابل مقایسه باشد

به گفته هواشناسی آمریکا، بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی با مشکلات مختلف آب و هوای زمستانی دست و پنجه نرم می‌کنند، تصویر ۲۷ بهمن از نشویل برداشته شده است -  - BRETT CARLSEN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AF

توفان زمستانی که با برف و یخ‌بندان همراه است، در چند ایالت قسمت جنوبی مرکز آمریکا رکورد کاهش دما را شکسته و موجب قطع برق شده است.

بر اساس اعلام سرویس هواشناسی آمریکا، بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی با مشکلات مختلف آب و هوای زمستانی دست و پنجه نرم می‌کنند زیرا توفان برف سنگینی را با خود آورده و حجم قابل از یخ در مناطقی از دشت‌های جنوبی و دره اوهایو تا شمال شرق گسترش یافته است.

به گزارش ان‎پی‌آر، سرویس هواشناسی آمریکا حوزه دربرگیری این هوای سرد را «بی‌سابقه و وسیع» عنوان کرده است.

تگزاس که به بیابان‌ها و امواج گرمایش معروف است، اکنون زیر لایه‌ای از برف رفته و برق ۲.۷ میلیون نفر در این ایالت قطع شده است.

برق منطقه‌ای تگزاس اعلام کرده که تا زمان عادی‌شدن شرایط، برق به صورت نوبتی قطع خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سازمان هواشناسی آمریکا اعلام کرد که دمای سرد احتمالا تا روز سه‌شنبه در حد فاصل میان کوه‌های راکی و آپالاچی ادامه خواهد داشت، دمای هوا در دشت‌های مرکزی و شمالی و دره می‌سی‌سی‌پی بالا/میانه در حدود منفی ۲۰ و منفی ۱۰ خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که دما در دوشنبه و سه‌شنبه در بیشتر مناطق مرکزی و جنوبی ۲۵ تا ۴۵ درجه زیر حد عادی باشد و هشدارها و توصیه‌هایی به مناطق جنوبی و از شرق تا دره اوهایو داده شده است.

طبق مرکز پیش بینی آب و هوا، سرمای کم سابقه فعلی ممکن است با دمای دوره‌های سرد تاریخی در فوریه ۱۸۹۹ و ۱۹۰۵ قابل مقایسه باشد.

بیشتر از جهان