حذف دومینیک تیم از مسابقات تنیس آزاد استرالیا

تیم اولین نفر از جمع پنج تنیسور برتر دنیاست که از این رقابت‌ها کنار رفت

دومینیک تیم از گریگور دیمیتروف بلغار شکست خورد - DAVID GRAY / AFP

مرحله یک هشتم نهایی مسابقات تنیس آزاد استرالیا در روز هفتم این مسابقات در قسمت مردان و زنان، در فضای بی روح وخالی از حضور تماشاگران درون استادیوم‌ها برگزار شد. در یکی از مهمترین مسابقات امروز دومینیک تیم، مرد شماره ۳ تنیس جهان و نایب قهرمان سال گذشته همین مسابقات، به مصاف گریگور دیمیتروف بلغار و آماده رفت. 

دومینیک تیم در حالی در این مسابقه حاضر شده بود که در رقابت قبلی خود با زحمت فراوان در پنج ست موفق شده بود از سد نیک کیریوس استرالیایی عبور کند و پا به یک دیدار سخت بگذارد. در این رقابت هر دو تنیسور نمایش قابل قبولی داشتند، اما خستگی دومینیک تیم ناشی از مسابقه قبلی او کاملاً مشهود بود و نتوانست در برابر دیمیتروف دوام بیاورد و در سه ست متوالی بازی را واگذار کرد تا اولین بازیکنی باشد که از جمع پنج نفر برتر دنیا در این رقابت‌ها کنار می‌رود. 

تیم سال گذشته توانسته بود به دیدار پایانی راه یابد و در آن مسابقه مغلوب جوکوویچ شده بود. بدان ترتیب، دیمیتروف به جمع هشت تنیسور پایانی صعود کرد و در این مرحله می‌بایست  با کاراتسو، تنیسور گمنام از روسیه، روبه‌رو شود. کاراتسف که از مسابقات مقدماتی به جدول اصلی راه یافته است، موفق شد در این مرحله فلیکس اوژه آلیاسیم از کانادا را در پنج ست شکست دهد و برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی از انگیزه‌های بالاتری برخوردار است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما دیگر دیدار حساس این مرحله، بین نواک جوکوویچ، مرد شماره یک جهان، مقابل رائونیک کانادایی برگزار شد. جوکوویچ که در مسابقه قبلی خود دچار آسیب و گرفتگی عضله از ناحیه پهلو شده بود و به گفته خودش از حذف زودهنگام گریخته بود، پا به این رقابت گذاشت. رائونیک بلندقامت و تنومند که به سرویس‌های پرقدرتش معروف است، در این مسابقه نیز رقابت را برای جوکو دشوار کرده بود. اما به نظر می‌رسید که اضافه‌وزن او کار را برایش سخت خواهد کرد و همین موضوع باعث شد تا جوکوویچ با زدن ضربات «اَنگِل» یا «زاویه‌دار» او را خسته کند. آن روش کارساز شد و در نهایت جوکویچ موفق شد در حالی که یک ست را به رائونیک واگذار کرده بود، در مجموع ۳ بر ۱ پیروز این رقابت باشد. 

جوکوویچ در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات می‌بایست به مصاف الکساندر زورف از کشورآلمان برود و به نظر می‌رسد که رویارویی دشوارتری نسبت به این مسابقه داشته باشد. زورف سال گذشته نیز در مسابقات عملکرد خوبی داشت و در دیدار نیمه‌نهایی مغلوب دومینیک تیم از اتریش شد. 

در رقابت‌های بخش زنان نیز می‌توان به بُرد سرِنا ویلیامز و سمونا هالپ در برابر حریفان‌شان اشاره کرد که موفق شدند رقبای خود را به سختی و در سه ست شکست دهند و در مرحله بعد می‌بایست رودرروی یکدیگر قرار گیرند.   

بیشتر از ورزش