آخرین نتایج بازی‌های تنیس آزاد زنان در استرالیا

اشلی بارتی، تنیسور شماره یک جهان که در خانه خود بازی می‌کرد، با شکست اکاترینا الکساندروا به دور چهارم صعود کرد

کارولینا پلیسکوا، تنیسور اهل چک- David Gray / AFP

کارولینا پلیسکوا در جریان سومین باخت خود در مقابل کارولینا موچوا با نتیجه ۵-۷ و ۷-۵ در اوپن استرالیا، دو راکت تنیس را شکست.

او پس از شکستن راکت اول بعد از باخت در یک ست طولانی، اخطار گرفت. 

سپس وقتی گزارش شد که وی یک راکت دیگر را نیز هنگام خروج از زمین شکسته است، دوباره برای این رفتارش اخطار گرفت.

این تنیسور اهل چک گفت: «خارج از زمین بازی بود. من خارج از زمین مجاز هستم هر چه می‌خواهم انجام دهم.»

به نظر می‌رسید که او در ست دوم در حال پیشرفت است. اما پس از پیش افتادن با نتیجه ۵ برابر صفر، در هفت بازی متوالی مغلوب حریف شد.

پلیسکوا افزود: «نتیجه پنج در برابر صفر من شگفت‌انگیز بود. اما حفظ بازی در این سطح برای مدت زمان طولانی بسیار دشوار است. نمی‌خواهم بیش از حد کنایه‌آمیز و منفی صحبت کنم، چون بازی را باختم.»

اشلی بارتی، تنیسور شماره یک جهان که در خانه خود بازی می‌کرد، با شکست اکاترینا الکساندروا با نتیجه ۶-۲ ۶-۴ به دور چهارم صعود کرد.

بارتی اعتراف کرد که نبود تشویق تماشاچیان به علت مقررات منع آمد و شد  پنج روزه در ایالت ویکتوریا در استرالیا، بر بازی او اثر گذاشت.

او گفت: «بسیار عجیب است. قبلاً در زندگی‌ام چنین تجربه‌ای نداشتم. جمعیت را دوست دارم، اما صدای توپ را هم دوست داشتم.»

این تنیسور استرالیایی دو بازی ابتدای ست اول را باخت و بعد شش برد پیاپی داشت. بارتی در ست دوم نیز به آرامی شروع کرد، اما در چهار بازی نهایی پیروز شد تا این‌گونه حریف روسی را در ست‌های پشت‌ سر هم  شکست دهد و در دور چهارم با شلبی راجرز هم‌بازی شود.

این تنیسور آمریکایی با نتیجه ۶-۴ ۶-۳، آنت کنتاوایت، تنیسور جوان ۲۱ ساله اهل استونی را شکست داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در یک بازی دیگر، الینا سویتولینا در ست‌های پشت سر هم با نتیجه ۶-۴ ۶-۰ یولیا پوتینسوا را شکست داد. مانند بارتی، برای او نیز نبود تماشاچیان در میدان از شوق و حرارت بازی کم کرد.

سویتولینا گفت: «مطمئناً [نبود تماشاچیان] کمی ناراحت‌کننده بود. از جهاتی ناراحت‌کننده بود. حس بازی مثل یک مسابقه تمرینی بود. سعی کردم خودم را متقاعد کنم که این یک گرند اسلم است و ما در یک مسابقه مهم داریم بازی می‌کنیم.»

این تنیسور اوکراینی روز دوشنبه به مصاف جسیکا پگولا، تنیسور آمریکایی، می‌رود که در آغاز مسابقات، ویکتوریا آزارنکا، قهرمان دو دوره مسابقات را شکست داد. تنیسور اوکراینی نیز پس از شکست کریستینا ملادنویچ با نتیجه ۶-۲ ۶-۱ در مقابل حریف آمریکایی حاضر خواهد شد.

دونا وکیچ نیز بازگشت قابل توجهی داشت و کایا کانپی را با نتیجه ۷-۵ ۶-۷ (۲-۷) ۴-۶ شکست داد.

کانپی نیز در آخرین مرحله قهرمان اوپن استرالیا ۲۰۲۰ سوفیا کنین را شکست داد. کنین ۳ بر صفر جلو بود، تا آن که کانپی اوج گرفت و پیروز نهایی بازی شد.

در بیست و هشتمین بازی، وکیچ به مصاف جنیفر بردی می‌رود که با نتیجه ۶-۱ ۶-۳ در رده‌بندی مقدماتی، کاجا جووان، تنیسور اهل اسلوونی را شکست داد.

© The Independent

بیشتر از ورزش