کری مولیگان درباره لباس‌های نقشش در «زن جوان امیدبخش» صحبت کرد

«انتخاب لباس از نظر امرالد فنل، کارگردان فیلم، کاملا عامدانه‌ بوده است»

مولیگان در میزگرد «هالیوود ریپورتر» گفت: «امرالد در ساختن دنیایی که فریبنده جلوه کند، بسیار عامدانه عمل کرد-Dia Dipasupil/Getty Images/AFP

 کری مولیگان با سخن گفتن درباره کمد لباس شخصیت بسیار زنانه نقشی که در فیلم «زن جوان امیدبخش» بازی کرده است، گفت که انتخاب لباس از نظر امرالد فنل، کارگردان فیلم، بسیار «عامدانه»‌ بوده است.

مولیگان در میزگرد «هالیوود ریپورتر» گفت: «امرالد در ساختن دنیایی که فریبنده جلوه کند، بسیار عامدانه عمل کرد. آدم  می‌خواهد فیلمی بسازد که دوست داشته باشید آن را ببینید، نه فیلمی که نیاز داشته باشید، یا بهتر باشد ببینید.»

او افزود: «بخشی از روش امرالد، وقتی که اولین بار فیلم را به من معرفی کرد، یک جهان با محیط مشابه «کندی‌لند»‌ بود که آدم در آن است و کیسی هم با آن شکل لباس پوشیدنش در آن زندگی می‌کند.»

او افزود:‌ «او کسی است که زندگی با خشم و غم و اندوه خود را خیلی خوب تمرین کرده است. او دریافته که مخفی شدن پشت یک ظاهر ساده و داشتن ظاهری شبیه به یک آدم عادی، باعث می‌شود که مردم او را به حال خودش رها کنند. این که او ناخن‌های آبنباتی و موی بلوند دارد، کاملا عمدی است.»

هالیوود ریپورتر در توییتی نوشت:‌ کری مولیگان درباره این که لباس‌های شخصیتش در فیلم «زن جوان امیدبخش» چگونه به او در ساختن شخصیت کمک کرد، گفت:‌ «امکان ندارد کسی شک کند که او کسی است که می‌خواهد زندگی آنان را نابود کند.» 

مولیگان در ادامه گفت، با توجه به این که جامعه چه قضاوتی درباره نحوه لباس پوشیدن زنان و دختران دارد، «این یک روش بسیار آسان در ایجاد مرز میان آن شخصیت و بقیه جهان بود.»‌

اظهارات این بازیگر چند هفته پس از آن بیان می‌شود که او به نقدی که دنیس هاروی، منتقد فیلم، در ژانویه ۲۰۲۰ در نشریه ورایتی منتشر کرده بود، اعتراض کرد. هاروی در آن نقد چنان القا کرده بود که مارگو رابی، بهتر می‌توانست نقش کیسی (شخصیتی که مولیگان نقشش را بازی کرده است) را بازی کند.»‌

هاروی نوشت:‌ «مولیگان یک هنرپیشه عالی به نظر می‌رسد که برای این شخصیت زن دلربا و چندلایه، گزینه‌ای عجیب می‌نماید. مارگو رابی، در اینجا تهیه‌کننده است، و انسان می‌تواند (شاید به راحتی) تصور کند که ممکن است شخصیت برای او در نظر گرفته شده باشد. در حالی که با این ستاره، مثل این است که کیسی در قامت یک مرد زن‌پوش که لباس چشمگیر خود را پوشیده ظاهر می‌شود، و حتی موهای بلند و طلایی او نیز مصنوعی به نظر می‌رسد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در معرفی‌ای که در ماه دسامبر در روزنامه نیویورک تایمز درباره مولیگان منتشر شد، او علیه آن نقد صحبت کرد و گفت که برداشتی که از آن می‌شود این است که او «برای این جور دلفریبی‌ها، به اندازه کافی زیبا نبوده است.»‌

او گفت:‌ «انتقادم ناشی از یک جور عقده ناشی از غرور و خودپسندی نبود، چون من واقعا می‌توانم مارگو رابی را مثل یک الهه تصور کنم»، و افزود که نگران آن است که خوانندگان آن نقد را بخوانند و کورکورانه برداشت آن را از ظاهر یک زن  بپذیرند.» او در ادامه گفت: «خیلی عصبانی‌ام کرد. گفتم، واقعا؟ به همین صراحت؟ آن هم در سال ۲۰۲۰؟ باورم نمی‌شد.»

ورایتی در پاسخ، یک یادداشت سردبیر را بر بالای نقد فوق قرار داد که می‌گوید: «ورایتی صمیمانه از کری مولیگان عذرخواهی می‌کند و بابت ادبیات فاقد حساسیتی که در نقد ما درباره فیلم زن جوان امیدبخش به کار رفته است که عملکرد جسورانه او را تقلیل داده، ابراز پشیمانی می‌کند.»

با این حال،  هاروی در یک نقد دیگر در نشریه گاردین پاسخ داد و گفت از این که برچسب «ضدزن» به او خورده، «مبهوت» شده است.

او گفت:‌ «فکر کردم سازندگان فیلمی که فیلمی چنین پیچیده و چندلایه خلق کرده‌اند، نوشته مرا چنین ساده‌لوحانه به عنوان جنسیت‌زدگی تعبیر نکنند. در حالی که کری مولیگان کاملا حق دارد که از نقد برداشت خود را داشته باشد، اما نظرش مبنی بر این که گویا او «به اندازه کافی زیبا نبوده»، از نظر من ناامیدکننده است. متاسفم که این طور فکر می‌کند. اما از این هم متاسفم که این جور شتابزده نتیجه‌گیری کرده است، چون واقعا شتابزده است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی