وکلای ترامپ در جلسه استیضاح: کل قضیه متهم‌تراشی است

دموکرات‌ها ترامپ را متهم به «تحریک به شورش» کرده‌اند

هواداران آقای ترامپ تنها چند هفته پیش با هجوم به آن، باعث کشته شدن پنج نفر شده بودند-Brendan Smialowski / AFP

روز چهارم رسیدگی به اسیتضاح دونالد ترامپ در سنای آمریکا، وکلای مدافع او گفتند که هدف از این استیضاح، «انتقام سیاسی» است.

شامگاه جمعه به وقت واشگنتن، وکلای آقای ترامپ که بر اساس قانون شانزده ساعت فرصت دفاع داشتند تنها سه ساعت برای دفاع از او در سنا وقت گذاشتند و استیضاح او را «متهم‌تراشی سیاسی» قلمداد کردند.

به گزارش رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، در ادامه این جلسات ممکن است رای‌گیری نهایی روز شنبه انجام گیرد.

در جلسات قبلی استیضاح،  اعضای دموکرات مجلس نمایندگان گفتند که حمله روز ششم ژانویه به کنگره آمریکا به دستور دونالد ترامپ انجام شده بود. آن‌ها با ارائه ویدیوها و پست‌های آقای ترامپ در رسانه‌های اجتماعی، ادعا کردند که رئیس‌جمهور سابق مرتکب عملی قابل استیضاح شده است.

وکلای مدافع آقای ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، کیفرخواست دموکرات‌ها علیه او را «نمایش سیاسی» توصیف کردند.

دومین استیضاح دونالد ترامپ در سنا در این هفته، درست کمی بیش از یک ماه پس از یورش به ساختمان کنگره که دموکرات‌ها مدعی هستند در نتیجه «تحریک به شورش» رئیس‌جمهور پیشین رخ داد، آغاز شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نهم فوریه، سناتورها به طور رسمی استیضاح را در همان ساختمانی آغاز کردند که هواداران آقای ترامپ تنها چند هفته پیش با هجوم به آن، باعث کشته شدن پنج نفر شده بودند.

رای محکومیت، ۶۷ رای لازم است. حداقل ۱۷ سناتور جمهوری‌خواه در کنار همه ۵۰ سناتور دموکرات باید علیه آقای ترامپ رای دهند اما کسب این نتیجه، بعید به نظر می‌رسد زیرا روز سه‌شنبه، فقط شش سناتور جمهوری‌خواه به این موضوع که استیضاح رئیس‌جمهور پس از پایان خدمت او را مطابق با قانون اساسی می‌دانند رای دادند و بقیه ظاهرا معتقد بودند که استیضاح دوم اصلا نباید انجام شود.

مجلس سنای آمریکا سه‌شنبه بعدازظهر (به وقت واشنگتن) رای داد که استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، با قانون اساسی آمریکا مغایرتی ندارد. شش سناتور جمهوری‌خواه در این رای مهم اکثریت دموکرات مجلس را همراهی کردند. اما ترکیب کلی آرا نشان می‌دهد که احتمال تبرئه آقای ترامپ در پی این محاکمه بسیار بالا است.

بیشتر از جهان