دونالد ترامپ جونیور علیه لیز چِینی وارد کارزار انتخاباتی می‌شود

گزارش‌هایی مبنی بر عزم رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا برای انتقام‌جویی از آن دسته جمهوریخواهانی که علیه او عمل کرده‌اند، منتشر شده است

دونالد ترامپ جونیور، فرزند رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به همراه کیمبرلی گیلفویل - MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ جونیور، فرزند رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، گفته است در جریان انتخابات میان- دوره ای سال ۲۰۲۲ در ایالت وایومینگ علیه «لیز چِینی» تنها نماینده این ایالت و فرد شماره سه در مجلس نمایندگان آمریکا، وارد کارزار انتخاباتی خواهد شد.

آقای ترامپ در گفتگو با نشریه پلیتیکو در مورد ایالت وایومینگ گفت: «شنیده‌ام در فصل انتخابات مقدماتی بسیار دلپذیر است.» این تحول به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر عزم پرزیدنت ترامپ برای انتقام‌جویی از آن دسته از جمهوریخواهانی رخ داده که علیه او عمل کرده‌اند. لیز چینی یکی از ده نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان بود که پس از ماجرای حمله به کنگره، به استیضاح آقای ترامپ رای داد.  

در هنگام هجوم مردم به کنگره، خانم چینی گفت: «هرگز هیچ رئیس‌جمهوری ایالات متحده در این مقام و با سوگند به قانون اساسی چنین خیانتی نکرده بود.»

طرفداران آقای ترامپ در حزب جمهوریخواه در رای گیری محرمانه در مورد برکناری او از موقعیت برترش با ۱۴۵ رای در حمایت از خانم چینی و ۶۱ رای در مخالفت با او شکست خوردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم چینی، روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: «شخصی که برای جلوگیری از شمارش آرای کالج الکترال شورش به ساختمان کنگره را ترغیب کرد که به مرگ پنج نفر منجر شد، و پس از آن هم از توقف فوری خشونت‌ها خودداری کرد، نمی‌تواند نقش رهبر را در پیشبرد حزب ما داشته باشد.»

این روزها مت گتز، نماینده فلوریدا که برای رقابت با خانم چینی به وایومینگ رفته، لبه تیغ حملات خود را متوجه کوین مک کارتی، رهبر اقلیت در مجلس نمایندگان کرده است. 

آقای گتز، روز یکشنبه با به اشتراک گذاشتن مجدد یک توئیت نوشت: «کوین مک کارتی از لیز چینی حمایت کرد. هرچه چینی می گوید از کوین مک کارتی می آید. کوین این خط را برای لیز طرح ریزی کرده و همه اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان این را می دانند.»

خانم چینی به شبکه فکس گفت: «باید این پیام را به رای دهندگان آمریکایی برسانیم که ما حقیقتا برای رویارویی با چالش‌هایی که این کشور با آن رو به‌روست، از جمله کووید، قابل اعتماد هستیم. این مستلزم تمرکز ما روی مطالب اساسی، خط مشی و پیشرفت رو به جلوست، اما نباید بار دیگر دور رئیس‌جمهوری سابق را بگیریم.»

اظهارات خانم چینی در روز شنبه، از طرف حزب جمهوریخواه وایومینگ حذف شد، اما او این اقدام را رد کرده و گفته است رهبران حزب «اشتباه» کرده‌اند.

لیز چینی در ادامه گفتگو با شبکه فاکس گفت: «آن‌ها فکر می کنند (جان سیاهپوستان مهم است) و در پس حمله به ساختمان کنگره، «انتیفا» حضور داشته است. این درست نیست، حقیقت ندارد. ما کارهای بسیاری خواهیم داشت که باید به آن‌ها سر و سامان دهیم. به مردم دروغ گفته‌اند، این‌که پرزیدنت ترامپ ماه‌ها و تا ششم ژانویه این نظر را منتشر کرد که انتخابات دزدیده یا در آن تقلب شده ، یک دروغ است و مردم باید این را بفهمند.» 

او گفت:«ما جمهوریخواهان باید اطمینان حاصل کنیم که حزب حقیقت هستیم و در مورد وقایع سال۲۰۲۰ صادقیم تا بتوانیم شانس پیروزی در سال ۲۰۲۲ را داشته باشیم و درسال ۲۰۲۴ بار دیگر به کاخ سفید بازگردیم.» 

© The Independent