پیش‌گویی «کیو انان» قیمت اتاق‌های هتل ترامپ را بالا برد

به باور هواداران نظریه توطئه، چهاردهم اسفند روز «رستاخیز» ترامپ خواهد بود

به دلیل ادعای طرفداران سرسخت کیو اَنان مبنی بر بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید در روز ۴ مارس، قیمت اتاق‌های هتل ترامپ در مرکز شهر دی‌سی تقریباً دو برابر شده است-Saul LOEB / AFP

ترامپ از محکوم کردن گروه «کیو اَنان» خودداری می‌کند و دلیل آن را حساسیت شدید آنان به آزار جنسی کودکان عنوان می‌کند.

ظاهراً قیمت اتاق‌های هتل ترامپ اینترنشنال در شهر واشنگتن برای تاریخی که به باور طرفداران کیو اَنان، او به جایگاه ریاست جمهوری بازمی‌گردد، بالا رفته است.

بر اساس تحلیل‌ها، به دلیل ادعای طرفداران سرسخت کیو اَنان مبنی بر بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید در روز ۴ مارس، قیمت اتاق‌های هتل ترامپ در مرکز شهر دی‌سی تقریباً دو برابر شده است.

طبق این نظریه توطئه، آقای ترامپ به عنوان «نوزدهمین رئیس‌جمهوری» (در چهارچوب یک «جمهوری احیا شده») باز خواهد گشت. به اعتقاد اعضای جنبش افراطی شهروندان مستقل، و نیز اخیراً تعدادی از طرفداران کیو اَنان، هیچ یک از روسای جمهوری ایالات متحده از سال ۱۸۷۱ تاکنون رئیس ‌جمهوری واقعی نبوده‌اند.

آن‌ها همچنین ادعا می‌کنند که این بازگشت در روز ۴ مارس (چهاردهم اسفند) رخ خواهد داد؛ تاریخی که تا سال ۱۹۳۳ روز برگزاری مراسم تحلیف روسای جمهوری بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته شرکت ۱۱۰۰ پنسیلوانیا، که امور تجاری رئیس جمهوری سابق را از نزدیک نظارت می‌کند، هزینه‌ اتاق‌های هتل واشنگتن دی‌سی در این موقع سال معمولاً شبی بین ۴۷۶ دلار (۳۴۷ پوند) تا ۵۹۶ دلار (۴۳۹ پوند) است. اما در تاریخ ۳ و ۴ مارس، تاریخ ادعا‌شده در آخرین تئوری توطئه گروه کیو اَنان، اتاق‌های این هتل از شبی ۱۳۳۱ دلار (۹۶۹ پوند) تا ۲۲۶۶ دلار (۱۶۵۰ پوند)، یعنی تقریبا دو برابر نرخ معمول، بالا رفته است. ولی قیمت کرایه اتاق‌ها در روز چهارشنبه در هفته‌‌های قبل و بعد از آن تاریخ، روی همان نرخ همیشگی شبی ۴۷۶ دلار قرار دارد.

بالا رفتن نرخ کرایه اتاق‌های هتل ترامپ اینترنشنال در واشنگتن دی‌سی در روز ۴ مارس، دومین باری است که قیمت‌ها در روز‌های حضور طرفداران آقای ترامپ به قصد بلااثر کردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری، بالا می‌رود.

به گزارش شرکت ۱۱۰۰ پنسیلوانیا، در روز ۶ ژانویه که طرفداران آقای ترامپ، از جمله برخی از طرفداران کیو اَنان، در اعتراض به نتیجه‌ انتخابات به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند، نرخ اتاق‌ها به ۸۰۰۰ دلار و بالاتر رسید.

روز ۴ مارس دومین باری است که قیمت اتاق‌های هتل ترامپ در روزهایی که انتظار می‌رود طرفدارانش انتخابات ریاست جمهوری را مختل کنند، بالا می‌رود.

روز ۶ ژانویه پایین‌ترین قیمت برای هر اتاق به ۸۰۰۰ دلار رسید. تعداد درخواست‌ها برای سرویس اتاق هم بی‌سابقه بود.

دو برابر شدن نرخ اتاق‌ها در هتل ترامپ سؤالاتی را پیرامون شیوه‌های کسب‌و‌کار تشکیلات ترامپ به وجود می‌آورد. به نظر می‌رسد که آن‌ها سعی دارند از نظریه‌های توطئه درباره تقلب در انتخابات به ادعای ترامپ، بهره ببرند.

پیش از آن نیز هتل هارینگتون در واشنگتن دی‌سی به دلیل رزرو کردن اتاق برای اعضای گروه افراطی پسران مفتخر، از حامیان سرسخت ترامپ که قرار بود در تظاهرات روز ۶ ژانویه شرکت کنند و آن هتل را به عنوان پایگاه انتخاب کردند، با انتقاد‌های شدیدی مواجه شد. این هتل در نهایت تمام رزرو‌ها را لغو کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان