مایک پنس پس از ترک کاخ سفید به عنوان ستون‌نویس فعالیت خود را آغاز می‌کند

آقای پنس قبل از ورود به جهان سیاست، به عنوان مجری یک برنامه رادیویی در ایالت ایندیانا فعالیت می‌کرد

آقای پنس در تاریخ ۲۰ ژانویه، دفتر معاونت رئیس‌جمهوری را ترک کرد- PATRICK SEMANSKY / POOL / AFP

مایک پنس، معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا، پس از ترک کاخ سفید، با گرفتن نقش‌هایی به عنوان ستون‌نویس و تهیه‌کننده پادکست، به صنعت حرفه‌ سابق خود بازمی‌گردد. آقای پنس قبل از ورود به جهان سیاست، به عنوان مجری یک برنامه رادیویی محافظه‌کار در ایالت خود، ایندیانا فعالیت می‌کرد.

اندیشکده محافظه‌کار «بنیاد هریتج» روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آقای پنس به عنوان کارشناس برجسته مهمان، به آن نهاد خواهد پیوست.

کی جیمز، مدیر بنیاد هریتج، در آن بیانیه گفت که «وفاداری آقای پنس به قانون اساسی و تعهد به پیشبرد سیاست‌های محافظه‌کارانه او را به عضوی برجسته برای بنیاد تبدیل می‌کند.»

آقای پنس گفت که بنیاد هریتج «گل سرسبد جنبش محافظه‌کارانه است و من عمیقا از پیوستن به آنان به عنوان یک همکار برجسته مهمان برای پیشبرد سیاست‌های محافظه‌کارانه‌ای که به نفع تک تک آمریکایی‌هاست، مفتخرم.» او افزود که بنیاد هریتج «دهه‌ها در تشکیل فلسفه محافظه‌کارانه او» نقش ایفا کرده استه است و نقشی مهم در پیشبرد سیاست‌های محافظه‌کارانه در دولت ترامپ داشته است.

وی گفت که مشتاقانه در انتظار طرح «دفاع ملی قوی، بازارهای آزاد، و ارزش‌های سنتی» است.

آقای پنس یک ستون ماهانه نیز در روزنامه «دیلی سیگنال» خواهد داشت که بازوی رسانه‌ای بنیاد هریتج است، و قرار است حین کار در آن اندیشکده، «رشته سخنرانی‌هایی درباره مسائل سیاسی‌» تولید کند.

آقای جیمز، آقای پنس را «يکی از مهمترین معاون‌های ریاست جمهوری برای دوران ما» و «یک قهرمان محافظ و مدافع قانون اساسی» توصیف کرد.

او گفت: «دانستن این که معاون رئیس‌ جمهوری پنس هنوز در میدان نبرد است، قوت قلبی اساسی برای تمامی جنبش محافظه‌کار است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیانیه فوق چنین به پایان می‌رسد‌:‌«بنیاد هریتج، در همکاری با معاون سابق ریاست جمهوری به حمایت و دفاع از این دستاوردهای سیاسی ادامه می‌دهد و همزمان، با دستور کار سوسیالیستی که از سوی جناح چپ پیش برده می‌شود، مقابله خواهد کرد.»

آقای پنس همچنین به عنوان اولین پژوهشگر درباره رئیس ‌جمهوری رونالد ریگان، به «بنیاد آمریکای جوان» می‌پیوندد. بعد از ۲۲ سال دوری از رادیو، آقای پنس با میزبانی پادکستی برای این سازمان محافظه‌کار جوانان که قدمتش به دهه ۱۹۶۰ برمی‌گردد، به جهان صدا بازمی‌گردد.

اسکات واخر، فرماندار سابق ویسکانسین، که اکنون مدیر بنیاد جوانان آمریکایی است، گفت که آقای پنس «دل‌ها و ذهن‌های جدیدی را به هدف محافظه‌کاران جلب خواهد کرد،» و افزود که «انرژی و اشتیاق آقای پنس به ارزش‌های رونالد ریگان همانند گذشته الهام‌بخش نسل جدیدی از جوانان خواهد بود.»

این بیانیه همچنین گفت که آقای پنس به برنامه سخنرانی دانشگاه می‌پیوندد تا «پیام آزادی‌خواهانه خود را مستقیما به نسل رو به رشد» برساند.

علاوه بر این، به گفته بیانیه فوق، آقای پنس میزبان «یک پادکست ویدیویی خواهد بود تا اخبار خوب محافظه‌کارانه را از طریق یکی از محبوب‌ترین مدیوم‌های رسانه‌ای امروز به اشتراک بگذارد.»

آقای  پنس که در خانواده‌ای عاشق رئیس‌ جمهوری جان اف کندی رشد و نمو کرده بود، سفر خود در جهان سیاست را نخست به عنوان یک دموکرات آغاز کرد. او در بیانیه‌ای گفت: «آینده‌نگری و نقش رهبری رونالد ریگان الهام بخش جوانی من بود و افتخار می‌کنم که پیشبرد هدف محافظه‌کارانه را در سمتی که نام او را بر خود دارد، ادامه دهم. اکنون بیش از همیشه، ما باید پیام آزادی، بازارهای آزاد، و ارزش‌های سنتی را به نسل رو به رشد، انتقال دهیم.»

آقای پنس در تاریخ ۲۰ ژانویه، دفتر معاونت رئیس‌جمهوری را ترک کرد. در پی آن که آقای پنس پس از مشاهده گواهینامه پیروزی جو بایدن در کالج‌های انتخاباتی، تصمیم گرفت نتیجه انتخابات را معکوس اعلام نکند، مناسبات او با دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری سابق، به شکل چشمگیری مختل شد. آقای ترامپ به اشتباه معتقد بود که آقای پنس می‌تواند آرای برخی ایالات را که آقای بایدن در آنها برنده شده بود، نادیده بگیرد و توضیحات آقای پنس برای امکان‌ناپذیر بودن این امر را نمی‌پذیرفت. همان زمانی که آقای پنس در ششم ژانویه، روند تایید گواهینامه انتخاباتی را پیش می‌برد، حامیان ترامپ برای توقف آن روند وارد ساختمان کنگره شدند، و برخی از آنان به روشنی نشان دادند که قصدشان آسیب رساندن به معاون ریاست‌ جمهوری وقت است.

به نظر می‌رسد که آقای پنس با پیوستن به سازمان‌هایی که همواره بخشی از بدنه تشکیلات محافظه‌کار بوده‌اند، مسیری را برای بازگشت احتمالی به عرصه سیاسی و شاید بازگشت در قامت رئیس‌ جمهوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده در سال ۲۰۲۴ در پیش گرفته است.

© The Independent

بیشتر از جهان