۱۲ ماه کار اجباری، جریمه قاچاق کاکتوس و بذر به نیوزیلند

نیوزیلند قوانین بسیار سختگیرانه‌ای را در مورد وجود گیاه و مواد غذایی در چمدان مسافران اعمال می‌کند

به دلیل قوانین سختگیرانه نیوزیلند، بسیاری از آفات گیاهی متداول در دیگر کشورها در این کشور وجود ندارند-OMAR TORRES / AFP

مسافری که قصد داشت نزدیک به هزار کاکتوس را در جوراب شلواری‌ به نیوزیلند قاچاق کند‌، به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین این کشور محکوم شد.

در مارس ۲۰۱۹ وندی لی، ۳۸ ساله، در سفر بازگشت از چین به خانه‌اش در اوکلند، مورد بازرسی قرار گرفت. سگ‌ها در چمدان‌های او متوجه بوی گیاهان در معرض خطر شد.

۹۴۷ كاكتوس كه هشت گونه از آنها در معرض خطر انقراض بودند، به ارزش بیش از ۱۰ هزار دلار نیوزیلند از چمدان‌های او کشف شد.

به گفته وزارت صنایع نیوزلند، خانم لی هنگامی که توسط سگ‌ها گیر افتاد، سعی کرد گیاهان را در توالت‌های فرودگاه دفع کند، اما ماموران گیاه‌هان را بازیابی کردند.

وی به مدت ۱۲ ماه و ۱۰۰ ساعت خدمات اجتماعی تحت نظارت شدید محکوم شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در یک جرم جداگانه، خانم لی تلاش کرد تا ۱۴۲ بذر غیرمجاز را که در پوشش‌های آی‌پد  پنهان کرده بود و همچنین بیش از ۲۰۰ گلدان گیاه و تزیینات باغی را قاچاق کند.

نیوزلند به عنوان یک کشور جزیره‌ای‌، مقررات سختگیرانه‌ای در زمینه ایمنی زیستی دارد و این کشور از بسیاری از آفات و بیماری‌های موجود در سایر کشورها عاری است.

آوردن بیشتر مواد غذایی (از جمله گوشت و فرآورده‌های گوشتی، میوه و محصولات لبنی) توسط مسافران غیرقانونی است و طبق سایت وزارت مشترک‌المنافع بریتانیا مجازات‌های شدیدی برای کسانی که این قوانین را نقض کنند، در نظر گرفته می‌شود.

در این سایت در توصیه‌های مسافرتی به نیوزیلند آمده است: «هنگام واردات محصولات چوبی، چوب‌های گلف، کفش، چادر، تجهیزات ماهیگیری و موارد ساخته شده از پوست حیوانات مراقب باشید. کارت ورود مسافران دارای جزئیات کامل است.»

«اگر شک دارید  موارد را به یکی از مقامات وزارت کشاورزی اعلام کنید یا آنها را در یکی از سطل‌های زباله موجود در فرودگاه بریزید. عدم رعایت این مقررات می‌تواند منجر به جریمه نقدی سنگین تا سقف ۱۰۰ هزار دلار یا حبس شود.»

سایمون اندرسون از وزارت صنایع نیوزلند گفت: «لازم به یادآوری است که آوردن گیاهان غیر‌مجاز به کشور به هر روشی، چه از طریق قاچاق از مرز و چه از طریق پست امنیت زیستی نیوزیلند را به خطر می‌اندازد.»

«اداره امنیت زیستی نیوزیلند نقش خود را در محافظت از نیوزیلند در برابر تهدید امنیت زیستی بسیار جدی می‌گیرد. خوشبختانه بسیاری از آفات و بیماری‌های مهاجم که در کشورهای دیگر یافت می‌شود، در کشور ما نیست.»

«اقتصاد و روش زندگی ما به دور نگاهداشتن این تهدیدها در خارج از کشور بستگی دارد».

© The Independent

بیشتر از جهان