جادوی الکسیس مک آلیستر با پیراهن شماره ۱۰ در برایتون

مک آلیستر در بازی دربی در برابر کریستال پالاس، گل تساوی را در شرایط مصدومیت به ثمر رساند

الکسیس مک آلیستر، بازیکن تیم برایتون - Glyn KIRK / POOL / AFP

پیراهن شمار ۱۰ جادو می‌کند. ظاهراً، هر کس آن را به تن کند، یک‌باره قدرتی جادویی برای گشودن دروازه حریف کسب می‌کند.

در آخر هفته گذشته، الکسیس مک آلیستر با قدرت پیراهن ۱۰، پیروزی برایتون در مقابل تاتنهام را رقم زد. گراهام پاتر، سرمربی برایتون، بازی او را «بهترین عملکرد او در این فصل» توصیف کرد.

این عملکرد شایسته بازیکنی بود که سال‌ها از او به عنوان میراث‌دار خوان رومن ریکلمه ستایش شده است.

مک آلیستر با یادآوری خاطرات کودکی‌اش از بازی ریکلمه در لاپامپا به ایندیپندنت گفت: «بازی ریکلمه کلا فوق‌العاده بود. اینطور نبود که فقط در بعضی جنبه‌ها خوب باشد. او برای من بهترین بود، درست مثل لیونل مسی ، آندرس اینیستا، رونالدینیو. تماشای بازی او اعتیادآور بود. در آرژانتین به او «تک‌خال» می‌گفتیم. او تاثیر بالایی  من در کودکی من داشت.»

این آرژانتینی ریشو اینک از سال‌های بازی در تیم آرژانتین جونیورز در کنار دو برادرش یک دنیا فاصله گرفته است.

اعتماد پاتر به مک‌ آلیستر بی‌جا نبوده است. او در تصاحب توپ از خود شجاعت نشان داده است  و در ایجاد موقعیت‌های گل‌زنی در منطقه یک سوم نهایی موفقیت چشمگیری داشته است.

پاتر اخیراً به آرگوس گفت که مانند همه بازی‌سازان مک آلیستر این قابلیت را دارد که بداند قبل رسیدن توپ به او «سایر هم‌تیم‌هایش کجای زمین هستند.» ارسال توپ به پشت سر بن دیویس یک نمونه عالی بازی‌سازی بود. آن پاس موجب حمله لئو تروسارد و کسب سه امتیاز حیاتی برای برایتون شد. با آن سه امتیاز، برایتون هفت امتیاز از فولام جلو افتاد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مک آلیستر که در بازی دربی در برابر کریستال پالاس، در شرایط مصدومیت گل تساوی را به ثمر رساند، در بین هواداران برایتون محبوبیت زیادی یافته است. وی که با قرارداد ۱۱.۲۵ میلیون پوندی از بوکا جونیوز به برایتون پیوسته است، اینک به خوبی در تیم جدید جا افتاده است. پدرش ، کارلوس که برای آرژانتینوس جونیورز، بوکا جونیورز و لا آلبیسلست فوتبال بازی می‌کرد، هم‌تیمی و دوست دیه گو مارادونا بوده است. آلیستر جوان می‌گوید که مارادونا تأثیر عمیقی بر او داشته است.

مک آلیستر به یاد می آورد: «دیگو با پدر من دوست بود، او سعی کرد بگوید‌ «این آقا دیگو است، اما همچنین دوست من و یک آدم عادی است» دیگو خیلی به پدرم کمک کرد. او از این بابت سپاسگزار است. کمک دیگو برای حرفه فوتبال پدرم بسیار مهم بود.»

«من خوش شانس بودم که دیگو را می‌شناختم و توانستم از لحظاتی کنار او لذت ببرم. آشنایی با او بسیار خارق‌العاده بود و اکنون واقعاً بهترین‌ها را برای خانواده‌اش آرزو می‌کنم.»

مسلم است که مک آلیستر که پاتر، سرمربی برایتون، او را «باهوش» و «مبارزه‌جو» توصیف می‌کند،  با ۱۰ پاس گلی که در چهار بازی اخیرش ایجاد کرده است، به خوبی با زندگی در انگلیس سازگار شده است. اما بخشی از موفقیت او مدیون سبک مدیریت پاتر است که شبیه مربی‌گری گابریل هاینز، مدافع سابق منچستر یونایتد، است.

مک آلیستر می‌گوید: «من فکر می‌کنم پاتر به عنوان سرمربی شبیه گابریل هاینز است. او مدیر من در آرژانتین جونیورز بود و من چیزهای زیادی از او آموختم.»

وی افزود: «آنها شبیه هم هستند زیرا مدیران تاكتیكی هستند و می‌خواهند در هر مسابقه توپ را حفظ كنند. من روشی را که گراهام می‌خواهد بازی کند دوست دارم. من چیزهای زیادی را از گابریل آموختم. او با کمک به پیشرفت من تأثیر زیادی بر روی من داشته است.»

امشب چالش دیگری برای مک آلیستر خواهد بود چراکه با یک مصدومیت در ناحیه باسن به زمین خواهد رفت. برایتون به دیدار لیورپولی خواهد رفت که تحت هدایت یورگن کلوپ به طرز شگفت‌انگیزی دوباره خود را کشف کرده است. اما پاتر نیز اعتماد تمیش را به برنامه خود جلب کرده است. در این برنامه مک آلیستر برای یک نقش اصلی در برایتون آماده می‌شود.

© The Independent

بیشتر از ورزش