گونه بریتانیایی کرونا، عامل ۲۰ درصد از موارد ابتلا در پاریس

دولت فرانسه زیر فشار است تا محدودیت‌های بیشتری در کشور اعلام کند

«قرنطینه جدید و تعطیلی سراسری باید دوباره در پاریس برقرار شود» -- LUDOVIC MARIN / AFP

یکی از مقامات ارشد بیمارستانی روز سه‌شنبه گفت نسخه شدیدا مسری ویروس کرونا که اولین بار در بریتانیا کشف شد، اکنون عامل تا ۲۰ درصد از موارد ابتلا در پاریس و حومه آن شده است. 

رمی سالمون، دبیر کمیته پزشکی گروه بیمارستان‌های پاریس به شبکه رادیویی محلی گفت: «ما نتایج اولیه از منطقه پاریس را داریم و این آمار اصلا خوب نیست. ما در تاریخ ۷ ژانویه در سطحی حدود ۶ تا ۷ درصد قرار داشتیم ولی این آمار در هفته گذشته به ۱۵ تا ۲۰ درصد رسید.» 

آقای سالمون هشدار داد تمهیداتی که در حال حاضر در پاریس اعمال شده‌اند «کافی نخواهد بود» و گفت قرنطینه جدید و تعطیلی سراسری باید دوباره برقرار شود. 

این دکتر هنگام صحبت با شبکه رادیویی «فرانس‌اینفو» گفت مدارس باید در پایتخت تعطیل بمانند که به مردم بیشتری اجازه خواهد داد از خانه به کار خود ادامه دهند. او افزود: «طرح بدی نخواهد بود که طول تعطیلات مدارس را افزایش دهیم.» 

آقای سالمون در ادامه از نگرانی خود درباره «تسریع» احتمالی موارد ابتلا صحبت کرد و اخطار داد کسانی که در بیمارستان‌ها کار می‌کنند هم اینک نیز «به سر حد توان و طاقت خود رسیده‌اند». 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دکتر تاکید کرد وضع قرنطینه سوم تصمیم خیلی سختی خواهد بود و اضافه کرد فرانسه اگر تحت یک دوره دیگر از تعطیلی و محدودیت‌های سراسری برود احتمالا باعث «تضعیف روحیه» کشور خواهد شد. 

این خبر درست چند روز بعد از آن منتشر شد که اولیویر وران، وزیر بهداشت فرانسه به روزنامه فرانسوی «له ژورنال دو دمانچه» گفت این کشور «شاید بتواند از شیوع موج سوم این ویروس جلوگیری کند». 

دولت فرانسه تحت فشار روزافزونی از سوی پزشک‌ها و دانشمندان قرار گرفته است تا محدودیت‌های بیشتر یا یک تعطیلی سراسری را در کشور اعلام کند. 

آقای سالمون از مردم فرانسه خواست به آزمایش برای ابتلا به این ویروس ادامه دهند به ویژه که ممکن است آن‌ها به ویروس مبتلا شده باشند ولی هیچ نشانه‌ای از خود بروز ندهند.

© The Independent

بیشتر از جهان