ممنوعیت بحث برانگیز پوشیدن دامن در یک مدرسه

یونیفرم جنسیت خنثی

Pexel

مدرسه (پرایوری) به عنوان بخشی از دستور‌العمل جدید درباره جنسیت خنثی و لباس متحد‌الشکل، دانش آموزان خود را از پوشیدن دامن منع کرد.

در سال ۲۰۱۷، مدرسه (پرایوری) در شهر لوز، برای گنجاندن قانونی که معین می‌کرد تمام دانش آموزان جدید باید شلوار بپوشند، دستور‌العمل یونیفورم خود را به‌روز رسانی کرد.

دلیل این به‌روز رسانی، فراهم نمودن امکانی برای دانش آموزانی بود که خود را دگرباش می‌دانند و همچنین وجود «نگرانی» درباره طول دامن‌هایی که در مؤسسه آموزشی پوشیده می‌شد بیان شده بود.

مدرسه پرایوری دو سال بعد به تمام دانش آموزان اعلام کرد اعم از اینکه قدیمی یا جدید هستند، به منظور رعایت مقررات یونیفورم جنسیت خنثی باید شلوار بپوشند.

در وب سایت این مدرسه آمده است: «از سپتامبر ۲۰۱۹، تمام دانش آموزان مدرسه پرایوری باید یونیفورم بروز رسانی شده و جدید را بپوشند. این یونیفورم به ویژه در پاسخ به مشکلات پدید آمده بسیار و پیشنهاد‌های والدین، دانش آموزان و کارکنان مدرسه طراحی شده است».

این مدرسه اضافه کرده است که این لباس متحد‌الشکل جدید «مشکلات فعلی درباره نابرابری و نجابت را مورد توجه قرار می‌دهد».

از ماه سپتامبر، یونیفورم جدید مدرسه برای تمام دانش آموزان شامل تی شرت‌های سه دکمه آستین کوتاه، بلوز و شلوار مدرسه‌ای خواهد بود.

در طول ترم‌های پنجم و ششم سال تحصیلی، بچه‌ها اجازه خواهند داشت تا به جای شلوار، شلوارک بپوشند.

عده‌ای از والدین دانش آموزان مدرسه پرایوری، سردرگمی خود درباره دستور‌العمل یونیفورم جدید را ابراز کرده‌اند، چراکه آنها باید در آخرین سال تحصیلی فرزندان خود لباس‌های جدیدی برایشان بخرند.

پدر یکی از دانش آموزان در کلاس یازدهم گفت: «مدرسه در آن زمان گفته بود که بچه‌های قدیمی نیازی نیست که لباس جدید بخرند و این امر می‌تواند مرحله به مرحله به اجرا درآید، که به نظر معقولانه می‌رسید. من فکر می‌کنم که اگر دختر من به کلاس دهم می‌رفت برای خرید لباس راضی‌تر می‌بودم. اما به مدرسه گفتم که من لباس جدید را نمی‌خرم و در مقابل این دستور جدید می‌ایستم».

در وب سایت (چینج دات ارگ) طوماری راه‌اندازی شده است با عنوان «جلوی مدرسه پرایوری برای اجبار به پوشیدن شلوار را بگیرید».

در آگهی مربوط به این طومار آمده است: «اجبار همگان به پوشیدن شلوار حق انتخاب را محدود می‌کند، مردم را از داشتن حق انتخاب بین پوشیدن دامن یا شلوار منع می‌کند و در نتیجه جلوی گوناگونی و تنوع را می‌گیرد».

همچنین بر طبیعت مضر «تغییر سریع مد» تاکید شده است: «برای محیط زیست نیز خیلی بد است، زیرا یونیفورم‌های قدیمی باید دور انداخته شوند و یونیفورم‌های کتان قدیمی هدر می روند. تغییر سریع مد دومین عامل بزرگ در تغییرات آب و هوایی محسوب می‌شود».

این طومار با هدف رسیدن به پانصد امضاء، در حال حاضر بیش از دویست امضاء دارد.

یکی از افرادی که این طومار را امضاء کرده است گفت که آنها معتقدند که دستور‌العمل جدید یونیفورم «راه دیگری برای کنترل دانش آموزان است. این مساله، مساله انتخاب است. در کدام مرحله دیگری از زندگی گفته شده است که پوشیدن دامن برای دختران نامناسب است».

یک نامه قانونی نیز برای مدرسه فرستاده شده است و هشدار داده شده است که دستور‌العمل یونیفورم جدید توسط مقامات قضایی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

در این نامه به مدرسه پرایوری تا آخر ماه برای پاسخگویی مهلت داده شده است.

ماه گذشته یک مدرسه ابتدایی در (ویکلو کانتی) در ایرلند، اعلام کرد از سپتامبر یک دستور‌العمل جدید درباره یونیفورم جنسیت خنثی را معرفی خواهد کرد.

بر اساس مقررات جدید، دانش آموزان می‌توانند به هر شکل که «احساس راحتی» می‌کنند لباس بپوشند. هم پسران می‌توانند انتخاب کنند که دامن بپوشند و هم دختران می‌توانند انتخاب کنند که شلوار بپوشند.        

© The Independent

بیشتر از زندگی