برد بارسلونا در شب درخشش مسی

بارسلونا با این برد، و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به رئال مادرید، به رده دوم جدول صعود کرد

بارسلونا در دقیقه ۲۰ بازی با ضربه کاشته مسی دروازه حریف را گشود - LLUIS GENE / AFP

تیم فوتبال بارسلونا درهفته بیست ویکم رقابت‌های لالیگای اسپانیا در ورزشگاه خانگی خود نیوکمپ میزبان تیم فوتبال اتلتیک بیلبائو بود.

آنها حدود ده روز پیش در فینال مسابقات سوپر کاپ اسپانیا مغلوب این تیم سخت‌کوش شده بودند و به‌نظر می‌رسید برای شکست تیم اتلتیک از انگیزه بالایی برخوردار هستند.

بارسایی‌ها در حالی پا به این مسابقه گذاشتند که تنها چند ساعت قبل از مسابقه، حواشی جدیدی پیرامون این تیم و ستاره آرژانتینی یعنی لیونل مسی به‌وجود آمده بود.

یکی از روزنامه‌های ورزشی در اسپانیا اقدام به نشر جزئیات قرارداد این بازیکن صاحب نام کرد. قراردادی نجومی و ۵۵۵ میلیون یورویی که او را به‌عنوان گران‌ترین بازیکن فوتبال در سراسر دنیا خواهد شناخت.

این موضوع واکنش‌های زیادی را بین هواداران بارسا در سراسر دنیا به همراه داشت. آنها دلیل وضعیت فعلی و ورشکستگی این تیم را همین قرارداد مسی می‌دانند.

به‌نظر می‌رسید این اتفاقات روی بازی تیم و مسی تأثیری منفی خواهد گذاشت. تیم فوتبال بارسلونا بازی را بهتر آغاز کرد و درهمان ابتدای کار می‌توانست دروازه تیم اتلتیک را توسط مسی باز کند، اما ضربه مسی به گل تبدیل نشد.

به‌نظر می‌رسید که مسی نیز از این اتفاقات بسیار خشمگین است و می‌خواهد تا با یک بازی خوب به هواداران خود نشان دهد که لیاقت چنین قراردادی را داشته است.

تیم بارسا که بازی را در اختیار داشت، بالاخره در دقیقه ۲۰ بازی موفق شد روی یک ضربه کاشته دیدنی از پشت محوطه جریمه، توسط مسی دروازه تیم فوتبال اتلتیک را باز کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسی با یک ضربه استثنایی توپ را به کنج دروازه تیم میهمان فرستاد و دروازه‌بان اتلتیک به‌جز تماشای توپ کار دیگری نتوانست انجام بدهد. بعد از این گل، بازی مقداری متعادل پیگیری شد و تیم میهمان سعی کرد تا گل خورده را جبران کند، اما موفق به انجام این کار نشد.

در آغاز نیمه دوم، تیم اتلتیک موفق شد خیلی زود بازی را به تساوی بکشد، جوردی آلبا مدافع بارسا در دقیقه ۴۹ بازی به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد. بعد از گل تساوی، تیم فوتبال اتلتیک بازهم فرصت پیشی گرفتن از تیم میزبان را داشت اما نتوانست از موقعیت به‌دست آمده استفاده کند.

در ادامه، تیم فوتبال بارسلونا موفق شد در دقیقه ۷۴ توسط گریزمن به گل دوم خود برسد و پیش بیفتد. تیم فوتبال اتلتیک بیلبائو برای جبران گل خورده تلاش بسیار زیادی انجام داد، اما در نهایت این بازی دو بر یک به نفع بارسا به پایان رسید و به این ترتیب آنها توانستند شکست فینال سوپر کاپ را تلافی کنند.

لیونل مسی با تک گلی که در این بازی به ثمر رساند، توانست مجموع تعداد گل‌های خود با پیراهن بارسا را به عدد ۶۵۰ برساند. او همچنین توانسته از روی ضربات ایستگاهی در مجموع ۴۸ گل برای بارسلونا به ثمر برساند، که ۳۷ گل از آنها در مسابقات لالیگا اسپانیا بوده و او را بالاتر از رونالدو و روبرتو کارلوس قرار می‌دهد.

تیم فوتبال بارسلونا با کسب این پیروزی توانست به‌خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به تیم رئال مادرید، با ۴۰ امتیاز در رده دوم جدول قرار گیرد.

بیشتر از ورزش