تغییر نام مگان مارکل در شناسامه آرچی: قصد حال‌گیری نداشتم

مگان نام خودش را در شناسنامه پسرش به «شاهزاده خانم دوشس ساسکس» تغییرداده است

مگان مارکل و شاهزاده هری- Tolga AKMEN / AFP

مگان مارکل خبر درخواست حذف نام اصلی‌اش را از گواهی تولد آرچی تکذیب کرد.

روز شنبه، نشریه «سان» گزارش داد که یک ماه پس از تولد آرچی، پسر دوک و دوشس ساسکس در ماه مه ۲۰۱۹، مگان نام اصلی خود را روی گواهی تولد آرچی از «ریچل مگان» به «شاهزاده خانم دوشس ساسکس» تغییرداده است. 

به گفته نشریه «سان» این حرکت می‌تواند نوعی «بی‌اعتنایی و ضرب شست به دوک و دوشس کمبریج» تلقی شود که «نام‌ کیت را در گواهی تولد فرزندانشان قید کرده‌اند». 

از هنگام انتشار این خبر، سخنگوی دوشس ساسکس این ادعا را تکذیب کرد که تغییر نام به تقاضای مگان و به منظور بی‌اعتنایی (به کمبریج‌ها) صورت گرفته است. 

در بیانیه‌ای که به نشریه ایندیپندنت ارسال شد، آمده است: «تغییر نام (مادر) در اسناد سال ۲۰۱۹ به دستور کاخ سلطنتی (باکینگهام) صورت گرفت که در اسناد مقامات ارشد کاخ نیز قید شده است. این اقدام از جانب مگان، دوشس ساسکس یا دوک ساسکس انجام نشده است.» 

آن‌ها افزودند که ادعای این نشریه در مورد «بی‌اعتنایی» (ساسکس‌ها به کمبریج‌ها) «به جای برخورنده بودن، بیشتر مضحک است». 

این بیانیه می‌افزاید: «دیدن این که این نشریه عوامگرای بریتانیا و کارناوال به اصطلاح کارشناسانشان این مورد را تبدیل به یک صرب شست خانوادگی کرده‌اند به گونه‌ای عجیب نشان می‌دهد که (مگان) مایل به گنجاندن نامش در گواهی تولد فرزند یا هر نوع سند حقوقی دیگر نبوده است. این بیشتر مضحک است تا برخورنده. رویدادهای بسیاری در جهان در حال وقوع است؛ بیایید به جای جلب توجه، روی آن‌ها تمرکز کنیم.» 

کاخ باکینگهام گواهی تولد آرچی را درروز ۱۷ ماه مه ۲۰۱۹ منتشر کرد که در آن به نام آرچی هریسون ماونت بَتِن- ویندزور لقب سلطنتی داده نشده بود.  

سال گذشته دوک و دوشس ساسکس از وظایف خود به عنوان اعضای ارشد خاندان سلطنتی کناره‌گیری کردند و همراه با فرزندشان که در ماه مه دوساله خواهد شد به کالیفرنیا نقل مکان کردند. 

در ماه دسامبر، هواداران دوک و دوشس ساسکس برای نخستین بار در پادکست جدید دوشس صدای صحبت آرچی را شنیدند. 

در پادکست ویژه سال نوی آن‌ها که به عنوان بخشی از شراکت نوین مگان و هری با «اسپاتیفای» منتشر شد، آرچی یک سال و نیمه برای تبلیغ برای والدینش در اجرای برنامه شرکت کرد. 

صدای شاهزاده هری شنیده می‌شد که می‌گفت: «می‌توانی با این حرف بزنی.» و بعد مگان از آرچی پرسید: «آرچی، خوشت می‌آید؟» 

آرچی در پاسخ گفت: «خوب است.» و بعد با کمک دوک و دوشس گفت: «سال نو مبارک.»

© The Independent

بیشتر از زندگی