نیزه پیروزی ۱: آغاز رزمایش هوایی عربستان سعودی

پیشرفته‌ترین سیستم‌ها برای شبیه‌سازی سناریوهای مختلف تهدید واقعی به کار می‌رود

هدف از رزمایش «ارتقای سطح هماهنگی و عملیات مشترک نیروهای مسلح» عربستان اعلام شده است- FAYEZ NURELDINE / AFP

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، این کشور رزمایش هوایی «رماح الفتح ۱ یا «نیزه پیروزی۱» را در مرکز رزم هوایی شرق این کشور آغاز کرد.

این اولین رزمایشی است که از زمان افتتاح این مرکز از سوی شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عبرستان سعودی، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، هدف از رزمایش «ارتقای سطح هماهنگی و عملیات مشترک نیروهای مسلح» عربستان اعلام شده است.

«در این مانور نظامی، همچنین سطح آمادگی رزمی همه پرسنل فنی و پشتیبانی برای سازگاری با سناریوهای مختلف در محیط رزمی واقعی افزایش می‌یابد.»

در ادامه این گزارش آمده است: «در این رزمایش پیشرفته‌ترین سیستم‌ها برای شبیه‌سازی سناریوهای مختلف تهدید واقعی به کار می‌رود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز یکم دی ماه هم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که رزمایش هوایی مشترکی با نیروهای هوایی و دریایی پادشاهی عربستان سعودی در خلیج فارس انجام داده است.

بر اساس بیانیه نیروی دریایی ایالات متحده روزهای بیست ‌و هفتم و بیست و هشتم آذر ماه، «عملیات هوایی مشترکی در پشتیبانی از رزمایش دریایی جنگ سطحی» انجام شد.

این پنجمین رزمایش مشترکی است که دو کشور امسال انجام دادند. به گفته نیروی دریایی آمریکا، «رزمایش‌های قبلی شامل هواپیماهای مسلح به تیربار ای‌سی-۱۳۰ در ماه مارس، هلیکوپترهای تهاجمی نیروی زمینی ایالات متحده در ماه آوریل، هواپیماهای فرماندهی مشترک هوایی امارات متحده عربی در ماه اوت، و جنگنده‌های اف-۱۵ نیروی هوایی آمریکا در ماه سپتامبر بودند.»