شهرداری پالم‌بیچ درمورد ادامه اقامت ترامپ در مارالاگو تصمیم می‌گیرد

او از زمان تبدیل خانه به باشگاه خصوصی در سال ۱۹۹۳، توافق قانونی‌اش با مقام‌های محلی را رعایت نکرده است

همسایگان دونالد ترامپ در پالم‌بیچ هرازگاهی بابت رفتار غیرمتعارف او شکایت کرده‌اند- DON EMMERT / AFP

شهر پالم‌بیچ فلوریدا در حال بررسی این موضوع است که آیا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات‌ متحده آمریکا، اجازه اقامت در «مارالاگو» را دارد یا خیر. همسایگان آقای ترامپ سال‌ها است که از تخطی او از توافق قانونی‌‌اش با مقام‌های محلی در سال ۱۹۹۳ هم‌زمان با تبدیل خانه شخصی‌ او به یک باشگاه خصوصی، شکایت دارند.

آقای ترامپ هفته گذشته واشینگتن را به مقصد مارالاگو، که در سال‌های گذشته به کاخ‌سفید زمستانی معروف شده بود، ترک کرد تا ظاهرا سال‌های پساریاست‌جمهوری‌اش را آنجا سپری کند؛ اما کرک بلوئین، شهردار پالم‌بیچ، به نشریه هافینگتون‌پست گفته وکیل شهرداری مشغول بررسی این نکته است که آیا آقای ترامپ می‌تواند برای همیشه در باشگاه مارالاگو اقامت کند یا خیر؟

ترامپ درسال ۱۹۹۳، برای اداره کازینوهای خود و تامین هزینه نگاهداری از مارالاگو، که آن هنگام محل سکونت خصوصی‌اش بود، با مشکلات مالی روبه‌رو شد. در پی این مسئله، او (با شهرداری پالم بیچ) در مورد «استفاده استثنایی و ویژه» برای تبدیل مارالاگو به یک باشگاه خصوصی، به توافق رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این موافقت‌نامه آمده که مارالاگو تنها مجوز اسکان دادن به ۱۰ مهمان را دارد، مشروط بر این‌که مدت اقامت آن‌ها از یک هفته و سه بار در سال تجاوز نکند؛ اما آقای ترامپ بارها پیش از رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری و در طول آن، از مفاد این توافق سرپیچی کرده است. او همچنین با بنیاد ملی حفظ میراث تاریخی که نهادی خصوصی برای حفظ میراث تاریخی است، قراردادی به امضا رساند و حق استفاده از مارالاگو را برای همیشه به «هر منظور دیگری جز باشگاه خصوصی»، واگذار کرد.

از آن هنگام، همسایگان آقای ترامپ هرازگاهی بابت رفتار غیرمتعارف او شکایت کرده‌اند. تازه‌ترین مورد شکایت در ماه دسامبر ارائه شد که در جریان آن، همسایگان مارالاگو در نامه‌ای به او و شهرداری پالم بیچ، خواستار آن شده بودند که آقای ترامپ پیش از بروز و برای «اجتناب از موقعیتی خجالت‌آور» که در آن رئیس‌جمهور سابق از محل سکونت خود اخراج شود، از اقامت در مارالاگو خودداری کند.

گلن زایتس، یکی از ساکنان پالم بیچ به نشریه هافینگتون پست گفت: «هیچ‌گونه مورد حقوقی وجود ندارد که او (آقای ترامپ) بتواند از این ملک هم به‌عنوان باشگاه و هم محل اقامت استفاده کند.»

پیش‌تر، ساکنان پالم‌بیچ به این‌که رئیس‌جمهور با تیم های امنیتی‌ خود خیابان‌های شهر را بند می‌آورد، از مقررات محلی ازجمله درمورد ارتفاع چشمگیر میله پرچم تبعیت نمی‌کرد و می‌خواست مارالاگو را به خانه‌های مسکونی تقسیم کند، اعتراض داشتند.

مقام‌های شهر می‌گویند که این موارد را در جلسه ماه فوریه شهرداری مطرح خواهند کرد، اما تاکنون (در مورد این شکایت‌ها) نتیجه‌گیری نکرده‌اند.

جنجال بر سر موقعیت مارالاگو، یکی از چندین مسئله حقوقی (از اتهام تقلب گرفته تا دومین دادگاه استیضاح) است که از هنگام به پایان رسیدن دوره ریاست‌جمهوری آقای ترامپ، گریبان او را گرفته است.

© The Independent

بیشتر از جهان