دونالد ترامپ با کوین مک‌کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان دیدار می‌کند

مک‌کارتی از حامیان وفادار آقای ترامپ بود اما بعد از بروز خشونت‌های ششم ژانویه از رئیس‌جمهور سابق انتقاد کرد

مک‌کارتی به استیضاح ترامپ رای موافق نداد ولی به جمهوری‌خواهان مجلس هم فشار نیاورد تا از رئیس‌جمهور سابق حمایت کنند-SAUL LOEB / AFP

بنا بر گزارش‌ها، دونالد ترامپ قرار است امروز، پنج‌شنبه، در فلوریدا با کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، دیدار ‌کند.

به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، رئیس‌جمهور پیشین ایالات‌متحده که قرار است به گونه‌ای بی‌سابقه و برای دومین بار در سنای ایالات‌متحده استیضاح شود، روز پنج‌شنبه با این نماینده ارشد جمهوری‌خواهان، دیدار خواهد کرد.

آقای ترامپ بعد از آن که هفته پیش کاخ‌سفید را برای همیشه ترک کرد و راهی املاک خود مارالاگو واقع در پالم بیچ ایالت فلوریدا شد، بی‌سروصدا بوده است. اقامتگاه مارالاگو که حق عضویت سالانه در آن حدود ۲۰۰ هزار دلار است، بعد از پایان دوران ریاست‌جمهوری ترامپ شمار زیادی از اعضای خود را از دست داده است.

این نماینده کالیفرنیا در مجلس، از حامیان وفادار آقای ترامپ در تک دوره ریاست‌جمهوری‌ او بود اما بعد از خشونت‌های ششم ژانویه شورشیان هوادار ترامپ در ساختمان کنگره که به کشته شدن پنج نفر، از جمله یک پلیس انجامید، آقای مک‌کارتی از رئیس‌جمهور سابق انتقاد کرد. او حتی تا آن جا پیش رفت که گفت آقای ترامپ بابت بروز آن خشونت‌ها، تا حدی مسئولیت هم داشته است زیرا در تظاهراتی که با عنوان «به دزدی پایان دهید» در جلوی کاخ سفید برگزار کرد، به هواداران خود دستور داد جلوی ساختمان کنگره تظاهرات برپا کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای مک‌کارتی به استیضاح آقای ترامپ رای موافق نداد ولی به جمهوری‌خواهان مجلس هم فشار نیاورد تا از رئیس‌جمهور سابق حمایت کنند و در نتیجه ۱۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس در هماهنگی با دموکرات‌ها، به استیضاح رای دادند.

او هفته پیش در قبال آقای ترامپ لحن ملایم‌تری داشت و گفت که او «محرک» خشونت نبوده است و «همچنان قابلیت رهبری و متحدسازی حزب را دارد».

آقای مک‌کارتی را متهم کرده‌اند که به دلیل آن که هواداران آقای ترامپ در کارزار احیای عظمت آمریکا (ماگا) را از دست ندهد، از موضع انتقادی خود دست برداشته است. یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس در مصاحبه با پولیتیکو گفت: «او همیشه عضو حزب باد بوده و بر همین اساس تغییر موضع داده است. او بر اساس جاه‌طلبی‌های شخصی خودش عمل می‌کند.»

مجلس نمایندگان روز دوشنبه لایحه استیضاح آقای ترامپ را به مجلس سنا تحویل داد و جلسه استیضاح در سنا قرار است از هشتم فوریه آغاز شود.

آقای ترامپ هفته پیش، برای اولین بار بعد از تحلیف جو بایدن، در ملأعام اظهارنظر کرد. او مراسم شانزدهمین سالگرد ازدواجش و هنگام بازی با دوستان در باشگاه گلف خود، به واشینگتن اگزماینر گفت: «همگی کاری انجام خواهیم داد ولی هنوز وقت آن نرسیده است.»

© The Independent