شکست آ.ث. میلان در دلامادونینا در شب اخراج زلاتان

اریکسن روی یک ضربه ایستگاهی در وقتهای اضافه بازی حذف میلان را رقم زد

زلاتان ابراهیموویچ مهاجم تیم فوتبال آ.ث میلان پس از اخراج از بازی- MIGUEL MEDINA / AFP

رقابت‌های کوپا ایتالیا (مسابقات جام حذفی) در مرحله یک‌چهارم نهایی با حساسیت بسیار بالایی برگزار شد و این بار شهرآورد میلان و جدال دو تیم‌ همشهری آ.ث. میلان و اینترمیلان، که به «دلامادونینا» نیز مشهور است، در قالب جام حذفی ایتالیا رقم خورد.

این دیدار جدا از رقابت دیرینه این دو تیم با یکدیگر، حساسیت کسب عنوان قهرمانی در این فصل از رقابت‌های سری آ ایتالیا را نیز با خود به همراه داشت چراکه تیم آ.ث. میلان هم‌اکنون در رده نخست و تیم فوتبال اینترمیلان در رده دوم جدول قرار دارند و این بازی برای آن‌ها می‌توانست بسیار مهم باشد.

در نیمه نخست، تیم فوتبال اینتر بازی را بهتر آغاز کرد و همان‌طور که به نظر می‌رسید با بازیکنان نامدار و باتجربه خود صاحب توپ و میدان بود. آن‌ها یکی دو بار، در همان ابتدای کار، فرصت باز کردن دروازه تیم همشهری را داشتند اما با واکنش‌های خوب دروازه‌بان میلان مواجه شدند.

برخلاف جریان بازی، اما این میلان بود که توانست در دقیقه ۳۱ با گل زلاتان به برتری برسد. بعد از دریافت گل، حملات اینتر افزایش یافت اما درحالی‌که بازی به انتهای نیمه اول نزدیک شده بود، درگیری زلاتان و لوکاکو، مهاجمان دو تیم، بالا گرفت تا جایی که داور بازی مجبور شد آن‌ها را با کارت زرد جریمه کند. این درگیری‌ها تا پایان نیمه اول هم ادامه داشت و نزدیک بود به بیرون از زمین نیز کشیده شود که با دخالت بازیکنان و مربیان، این جنجال پایان یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در شروع نیمه دوم، بازی متعادل پیش می‌رفت تا این که زلاتان، که به نظر می‌رسید هنوز از دست لوکاکو عصبی است، با یک خطای بی‌مورد روی یکی از بازیکن اینتر، کارت زرد دوم را از داور گرفت و از زمین مسابقه اخراج شد.

این موضوع کار را برای اینتر راحت‌تر کرد. بعد از اخراج، بازی کاملا در اختیار تیم میلان بود و در نهایت لوکاکو موفق شد در دقیقه ۷۱ از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی بکشاند. در ادامه کار، استفانو پیولی سعی کرد تا با چند تعویض جریان بازی را تغییر دهد اما اخراج زلاتان و ده نفره شدن تیم، کار را برای آن‌ها بسیار سخت کرده بود. فشارهای تیم فوتبال اینترمیلان ثمربخش بود و در وقت‌های تلف‌شده طولانی پایان بازی، که به خاطر مصدومیت داور مسابقه به وجود آمده بود، اریکسن روی یک ضربه ایستگاهی دروازه میلان را باز کرد و اینترمیلان، دو بر یک فاتح دلامادونینا شد و حذف میلان را رقم زد.

تیم فوتبال اینتر با این پیروزی راهی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات شد و ‌باید با برنده مسابقه یوونتوس و اسپال دیدار کند. آنتونیو کونته، سرمربی تیم اینتر، در انتهای بازی از نتیجه به‌دست‌آمده ابراز رضایت کرد و گفت که حتی اگر زلاتان هم در این دیدار اخراج نمی‌شد آن‌ها پیروز این بازی بودند. او یادآور شد که تیم او در این دیدار، موقعیت‌های زیادی برای زدن گل را به‌راحتی از دست داد که این مسئله می‌تواند در آینده برای آن‌ها مشکل‌ساز شود.

بیشتر از ورزش