هفت هزار گارد ملی در واشینگتن باقی می‌مانند

دومین محاکمه استیضاح ترامپ به اتهام «تهییج شورش» روز هشتم فوریه در مجلس سنا آغاز می‌شود

گارد ملی ایالات متحده آمریکا در ساختمان کنگره - BRANDON BELL /GETTY IMAGES VIA AFP

کارآگاهان اداره پلیس فدرال آمریکا در حال تحقیق در مورد تهدیدهایی هستند که پیش از محاکمه استیضاح رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ، علیه اعضای کنگره شده است. 

منابع مطلع به آسوشیتد پرس گفته‌اند که در گرماگرم نگرانی‌هایی که پیرامون زمزمه‌ها در مورد قتل یا حمله به قانونگذاران خارج از ساختمان کنگره وجود دارد، ماموران انتظامی کنگره و آژانس‌های امنیتی از ۷ هزار گارد ملی خواسته‌اند مدت حضور خود را در واشینگتن تمدید کنند. 

به دنبال شورش در اطراف و داخل کنگره آمریکا در روز ۶ ژانویه که پنج کشته برجای گذاشت، تدابیر امنیتی مراسم تحلیف جو بایدن تشدید شد.

هرچند مراسم تحلیف رئیس جمهور یک «رویداد ویژه امنیت ملی» تلقی شده بود اما این بار سرویس مخفی ایالات متحده که فرماندهی کلی اقدامات امنیتی را برعهده دارد، (برای تقویت قوا) از پلیس فدرال، پلیس شهر واشینگتن و گارد ملی کمک خواست. 

در مراسم ادای سوگند جو بایدن حدود ۲۵ هزار نفر از افراد گارد ملی برای حمایت از پلیس پایتخت، سرویس‌های مخفی و نیروهای انتظامی محلی در واشینگتن مستقر شدند که سه برابر نیروهای امنیتی در جریان تحلیف آقای ترامپ در سال ۲۰۱۷ بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند مراسم تحلیف آقای بایدن بدون هیچ گونه اعتراض مسلحانه یا رویداد عمده برگزار شد اما به گزارش آسوشیتد پرس دادگاه استیضاح آقای ترامپ قانون‌گذاران را در معرض خطر قرار داده است. به گفته یک مقام مطلع، کارآگاهان در حال تحقیق پیرامون اعتبار و ماهیت تهدیدها در پست‌های اینترنتی هستند که به حمله علیه اعضای کنگره در حین ورود یا خروج از محل در جریان دادرسی پرونده استیضاح ترامپ مرتبط می‌شود. 

قرار است دومین محاکمه استیضاح آقای ترامپ به اتهام «تهییج شورش» روز هشتم فوریه در مجلس سنا آغاز شود. 

بیش از ۸۰۰ نفر از شورشیان طرفدار ترامپ در جریان رای‌گیری اعضای کنگره پیرامون نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، به داخل ساختمان کنگره هجوم بردند. 

در گرماگرم تهدیدهایی که در مورد دومین حمله هواداران ترامپ در جریان است، پنج هزار تن از افراد گارد ملی تا اواسط ماه مارس در واشینگتن ابقا خواهند شد.

© The Independent