رکوردشکنی جدید اسپیس ایکس در استفاده مجدد از موشک فالکون ۹

این دستاورد، موفقیتی چشمگیر در راستای مقرون به صرفه کردن و در دسترس بودن سفرهای فضایی به شمار می‌رود

 اسپیس ایکس احتمالا در نظر دارد به‌منظور پوشش جهانی اینترنت، ده‌ها هزار ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کند-Red Huber/Getty Images/AFP

«اسپیس ایکس» با هشت بار استفاده مجدد از یکی از موشک‌های فالکون ۹ خود به رکورد جدید دست یافته است. پرتاب این موشک، روز چهارشنبه از مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال فلوریدا با حمل آخرین محموله ماهواره‌های استارلینک به مدار انجام شد.

هشت دقیقه پس از پرتاب، موشک  فالکون ۹، عملیات خود را با فرود موفقیت‌آمیز بر روی سکوی شناور فرود در شرایط سخت و دشوار در اقیانوس اطلس تکمیل کرد و به پایان رساند. وزش باد در پایگاه فرود، شدیدتر از شرایط معمول بود اما اسپیس ایکس از این فرصت برای سنجش محدودیت‌های مربوط به قابلیت‌های فرود خودکار این موشک‌ها استفاده کرد. این دستاورد، موفقیتی چشمگیر در راستای مقرون به صرفه کردن و در دسترس بودن سفرهای فضایی به شمار می‌رود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به وضعیت نامطلوب آب‌وهوا در سواحل ریکاوری فلوریدا، پرتاب از ابتدا با تاخیر روبه‌رو بود؛ با این وجود اسپیس ایکس تصمیم گرفت تا به‌رغم وضعیت نامناسب جوی، ماموریت پرتاب را انجام دهد.

آخرین ماهواره‌های استارلینک به بیش از ۸۰۰ ماهواره‌ای که هم‌اکنون در مدار هستند ملحق خواهند شد؛ ماهواره‌هایی که هم‌اکنون امواج اینترنت را به کاربران روی زمین ارسال می‌کنند. بر اساس اعلام هفته گذشته ایلان ماسک، مدیر اسپیس ایکس، مبنی بر استفاده از سرمایه خود برای استقرار جامعه انسانی در سیاره مریخ، اسپیس ایکس احتمالا در نظر دارد به‌منظور پوشش جهانی اینترنت، ده‌ها هزار ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کند. 

© The Independent

بیشتر از جهان