معنی رنگ بنفش در مراسم تحلیف بایدن

رنگ بنفش، نماد اتحاد دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه

استفاده مدعوین از رنگ بنفش به عنوان نمادی برای اتحاد، در شبکه‌های اجتماعی با استقبال کاربران روبه‌رو شد - Drew Angerer / Getty Images via AFP

در حالی که جو بایدن و کامالا هریس به عنوان رهبران جدید ایالات متحده ادای سوگند می‌کردند، برخی از شرکت‌کنندگان در مراسم، از رنگ لباس آنها برای فرستادن پیام اتحاد استفاده کردند.

روز چهارشنبه، بسیاری از شخصیت‌های برجسته، از جمله شخص معاون رئیس جمهور، میشل اوباما، هیلاری کلینتون و سناتور الیزابت وارن، با لباس بنفش در مراسم حضور یافتند.

خانم هریس در این روز تاریخی یک لباس بنفش با کت همرنگ آن را که کار طراحان سیاهپوست، کریستوفر جان راجرز و سرجیو هادسون بود، بر تن داشت.

خانم اوباما با یک لباس بنفش متمایل به زرشکی رنگ و کت بلند تا مچ پا و کمربند طلایی و خانم کلینتون با بلوز و شلوار بنفش سرهم و شال، به مراسم آمدند.

بازی خانم وارن با رنگ، شامل یک شال بنفش کمرنگ با ماسک بنفش پررنگ بود.

روز سه شنبه نیز، جیل بایدن در مراسم یادآوری قربانیان کووید-۱۹ در «لینکلن مموریال» با لباس بنفش ظاهر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ظاهرا انتخاب رنگ بنفش حائز اهمیت است زیرا این رنگ اغلب به‌خاطر آنکه ترکیبی از آبی، نماینده حزب دموکرات و قرمز، نماینده حزب جمهوریخواه است، رنگی فراحزبی تلقی می‌شود.

رنگ بنفش همچنین با جنبش آزادی زنان مرتبط است. نشریه «ونیتی فِر» پیشتر اشاره کرده بود که بنفش همراه با سفید و سبز، رنگ‌های پرچم سردمداران نهضت زنان بوده است.

برای خانم هریس این رنگ معنای دیگری نیز دارد. او اغلب در کارزارهای خود به افتخار «شرلی چیزم» که الهام‌بخش او در حرفه و کارزارش در انتخابات ریاست جمهوری بود، از رنگ بنفش استفاده می‌کرد. شرلی چیزم، نخستین زن سیاهپوستی بود که به کنگره آمریکا راه یافت.

استفاده مدعوین از رنگ بنفش به عنوان نمادی برای اتحاد، در شبکه‌های اجتماعی با استقبال کاربران روبه‌رو شد.

کاربری در توییتی نوشت: «بسیار لذت بردم که لباس بسیاری از کسانی که در مراسم تحلیف شرکت کرده بودند، به رنگ بنفش، نماد فراحزبی، بود. قرمز و آبی برابر است با بنفش. وقت اتحاد و التیام است. دیگر نفرت نه، دیگر شکاف نه.»

کاربر دیگری گفت: «چقدر رنگ بنفش در مراسم تحلیف. اگر به مداد رنگی فکر کنید، این ترکیبی از قرمز و آبی است. بگذارید امروز نه آبی باشد و نه قرمز، نه دموکرات و نه جمهوری‌خواه. بیایید تنها آمریکایی باشیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی