فرزندان جو بایدن: هانتر، اشلی، بو و نائومی

جو بایدن، پدر چهار فرزند از دو ازدواج است و غم‌انگیز آن است که امروز تنها دو تن از آنها در قید حیات هستند

حضور اشلی و هانتر فرزندان جو بایدن در مراسم تحلیف - Andrew Harnik - Pool/Getty Images/AFP

جو بایدن، پدر چهار فرزند از دو ازدواج است. غم‌انگیز آن است که امروز تنها دو تن از آنها در قید حیات هستند.

آقای بایدن سه فرزند از ازدواج اول خود با نیلیا بایدن دارد که در سال ۱۹۶۶ با هم ازدواج کردند.

به ترتیب تولد آنها جوزف رابینت سوم، مشهور به بو، رابرت هانتر، و نائومی کریستینا، معروف به امی، هستند.

در ۱۸ دسامبر ۱۹۷۲، نیلیا سه کودک خود را در ماشین گذاشت تا با آنها برای خرید کادوی کریسمس برود ولی خودروی او با یک تراکتور تصادف کرد.

درگذشتِ نیلیا و نائومی بایدن، به محض رسیدن به بیمارستان اعلام شد. نائومی در آن زمان، اندکی بیش از یک سال داشت.

هر دو پسر از این حادثه جان سالم به در بردند ولی جراحاتی جدی برداشتند. آقای بایدن در ۳ ژانویه ۱۹۷۳ سوگند خود به عنوان نماینده مجلس سنا را کنار تخت بیمارستانی ادا کرد که پسرهای او در آنجا در حال مداوا بودند.

سناتور بایدن در سال ۱۹۷۵، در قرار عاشقانه‌ای، برای بار اول با جیل تریسی جیکوبز، بانوی اول آینده امریکا، آشنا شد. آنها در سال ۱۹۷۷ ازدواج کردند و چند سال بعد، صاحب یک دختر به نام اشلی بلیزر شدند.

در ادامه، همزمان با آماده شدن جو بایدن برای اقامت در کاخ سفید در ژانویه، با زندگی و داستان‌های بو، هانتر و اشلی آشنا می‌شویم.

بو بایدن

بو بایدن در ۳ فوریه ۱۹۶۹ در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور به دنیا آمد. در تصادف رانندگی مذکور، استخوان‌های او از چند ناحیه شکست و پس از آن برای چند ماه در بیمارستان بستری بود.

او در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شد و به دانشکده حقوق دانشگاه سیراکیوز رفت. بعد از اتمام تحصیل، به عنوان دستیار قاضی استیون مک‌آلیف، در حوزه قضایی نیوهمپشایر ایالات متحده شروع به کار کرد.

در فاصله سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ او کارمند وزارت دادگستری شهر فیلادلفیا بود و در نهایت به دادستان فدرال این منطقه منصوب شد.

در سال ۲۰۰۲، بو با هالی الیور ازدواج کرد. از او در سال ۲۰۰۴ صاحب یک دختر به نام ناتالی و در سال ۲۰۰۶، یک پسر به نام رابرت شد که او هم مانند عمویش به هانتر معروف است.

بو در سال ۲۰۰۳، به ارتش گارد ملی دلاور پیوست و بعدتر در سال ۲۰۰۸ به عراق اعزام شد.

بو در سال ۲۰۰۶، کاندیدای دادستانی کل ایالت دلاور و برنده انتخابات شد. همچنین دوباره در انتخابات ۲۰۱۰ پیروز شد. او در زمان خدمت در عراق هم این پست را از طریق کارمندان خود در دلاور پیگیری می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال ۲۰۰۸ و در نشست ملی حزب دموکرات، بعد از آنکه پدرش به معاون اولی رئیس جمهور انتخاب شده بود، بو در یک سخنرانی به یاد ماندنی، از آن تصادف دردناک یاد کرد و گفت آن واقعه پدرش را مجبور کرد والد متعهدی برای آنان باشد.

پیش از پیروزی مجدد در انتخابات ۲۰۱۰، با حضور در بیمارستان، مشخص شد که او سکته خفیفی داشته است. در سال ۲۰۱۳، او به سرطان مغز مبتلا شد؛ بعد از آنکه برای چند هفته ضعیف و منگ بود. یک ضایعه در جراحی از سر او خارج شد و شیمی درمانی و رادیوتراپی آغاز شد. سرطان او رو به بهبودی بود.

بو بعدتر اعلام کرد می‌خواهد در سال ۲۰۱۶ به عنوان فرماندار ایالت دلاور وارد رقابت شود ولی در ۲۰ مه ۲۰۱۵ او دوباره در مرکز پزشکی نظامی ملی والتر رید بستری شد. سرطان او بازگشته بود و ده روز بعد، در سن ۴۶ سالگی درگذشت.

او در قبرستان سنت جوزف، در برندواین، در شهر گرینویل ایالت دلاور، کنار مادر و خواهرش به خاک سپرده شد. پدر بو در مراسم‌های این کلیسا شرکت کرد و در مراسم‌های رسمی، اغلب از پسرش با عشق و علاقه زیاد صحبت می‌کند.

کامالا هریس، معاون اول رئیس جمهور منتخب نیز که بو را از نزدیک می‌شناخت، به خوبی از او یاد می‌کند. هریس در یک سخنرانی، از او به عنوان «دوست عزیزم» اشاره کرد.

هانتر بایدن

هانتر بایدن در ۴ فوریه ۱۹۷۰ به دنیا آمد. در آن تصادف کذایی او از ناحیه جمجمه مجروح شد و مانند برادرش، برای بهبودی، ماه‌ها در بیمارستان بستری بود.  

او در سال ۱۹۹۲، در رشته تاریخ از دانشگاه جورج‌تاون فارغ‌التحصیل شد. سپس، به عنوان داوطلبی یسوعی در کلیسایی در شهر پورتلند ایالت اورگن، مشغول به کار شد. در آنجا با کیتلین بول آشنا شد و در سال ۱۹۹۳ با او ازدواج کرد.

برای پیگیری تحصیلات تکمیلی، هانتر به دانشکده حقوق دانشگاه جورج‌تاون رفت. سپس، به دانشکده حقوق دانشگاه ییل منتقل شد و در سال ۱۹۹۶ از آنجا فارغ‌التحصیل شد.

هانتر سه فرزند با کیتلین دارد: نائومی، که به یاد خواهرش نام‌گذاری شده، فینیگان، که به یاد مادر جو، جین فینیگان نام‌گذاری شده، و میسی که هم‌مدرسه‌ای ساشا اوباما بود.

کیتلین و هانتر در سال ۲۰۱۵، از یکدیگر جدا شدند و در ۲۰۱۷ رسما طلاق گرفتند. برای زمان کوتاهی در سال ۲۰۱۶ نیز هانتر با هالی، همسر برادر فقیدش، رابطه عاشقانه برقرار کرد.

در سال ۲۰۱۸، فرزند چهارم او از خانمی به نام لاندن الکسیس رابرتز در ایالت آرکانزاس به دنیا آمد. در اوایل ۲۰۲۰ یک قاضی با صدور حکمی، هانتر را رسما پدر آن کودک تعیین کرد.

او در ماه مه ۲۰۱۹ با ملیسا کوهن، فیلمساز اهل آفریقای جنوبی ازدواج کرد. در ماه مارس ۲۰۲۰، از او صاحب یک فرزند پسر شد.

در دنیای حرفه‌ای نیز هانتر بعد از فراغت از تحصیل، شروع به کار برای ام‌بی‌ان‌ای امریکا کرد. سپس، به وزارت تجارت رفت و در فاصله سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ بر سیاستگذاری تجارت آنلاین متمرکز بود.

در سال ۲۰۰۱، او از موسسان شرکت لابیگری «الداکر، بایدن و بلیر» شد و در سال ۲۰۰۶ به همراه عمویش، جیمز بایدن، صندوق سرمایه‌گذاری بین‌المللی «پارادایم گلوبال ادوایزرز» را خریداری کرد. او پنج سال مدیر عامل این صندوق بود.

همچنین در سال ۲۰۰۶، او از طرف رئیس جمهور جورج دبلیو بوش، به هیات مدیره امترک منصوب شد، ولی بعد از انتخاب پدرش به معاون اولی رئیس جمهور، در سال ۲۰۰۹ از این سمت استعفا داد.

از سال ۲۰۰۹ به این طرف، هانتر به عنوان سرمایه‌گذار و لابیگر در زمینه فناوری و استخراج منابع طبیعی، مشغول بوده است. او همچنین مشاور یک شرکت حقوقی بوده و عضو هیات مدیره سازمان خیریه «برنامه جهانی غذا» در ایالات متحده است.

هانتر برای سال‌های متمادی، با اعتیاد به الکل و مواد مخدر دست‌وپنجه نرم کرده است. در سال ۲۰۱۳، بعد از آنکه پاسخ آزمایش اعتیاد او به کوکایین مثبت شد، موجب شد حرفه او در واحد ذخیره نیروی دریایی ایالات متحده، تنها بعد از یک ماه، به پایان برسد.

شغل او به عنوان سرمایه‌گذار باعث شده است که نظریه‌های توطئه در زمینه فعالیت سیاسی پدرش بر او متمرکز شوند، به ویژه به خاطر اقدامات تجاری او در اوکراین با شرکت بوریزما، و در چین با شرکت‌هایی نظیر شرکای بی‌اچ‌آر، یه جیانمینگ، و سی‌ای‌اف‌سی انرژی.

در سال ۲۰۱۹، دونالد ترامپ از سوی کنگره تحت کنترل دموکرات‌ها استیضاح شد. این استیضاح بعد از آن بود که مشخص شد او، رئیس جمهور اوکراین را تحت فشار قرار داده تا در ازای ادامه دریافت کمک‌های نظامی و دعوت به کاخ سفید، اطلاعاتی مخرب از هانتر بایدن و پدرش به او ارائه دهد. آقای ترامپ از سوی متحدان جمهوری‌خواه خود در مجلس سنا، از استیضاح تبرئه شد.

هانتر اخیرا اعلام کرده است به خاطر امور مالیاتی خود، تحت تحقیقات کیفری فدرال قرار گرفته است.

اشلی بایدن

 اشلی بایدن در ۸ ژوئن ۱۹۸۱ به دنیا آمد و تنها فرزند بایدن از ازدواج او با جیل بایدن است.

او فارغ‌التحصیل رشته مردم‌شناسی فرهنگی از دانشگاه تولان است. حرفه خود را در عرصه مددکاری اجتماعی شروع کرد و در سال ۲۰۱۰ نیز مدرک کارشناسی ارشد همین رشته را از دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد.

او ۱۵ سال به عنوان مددکار اجتماعی در اداره خدمات کودکان، جوانان و خانواده‌های‌ آنان در ایالت دلاور خدمت کرده است. در ۲۰۱۲، اشلی معاون دبیر مرکز عدالت دلاور شد که بر اصلاحات نظام کیفری در این ایالت متمرکز است. در نهایت در سال ۲۰۱۹، به مدیرعاملی این سازمان منصوب شد.

در سال ۲۰۱۲، او با هوارد کرین، یک جراح پلاستیک، ازدواج کرد که از طریق برادرش بو با او آشنا شده بود. در سال ۲۰۱۷ نیز یک شرکت پوشاک خیرخواهانه به راه انداخت تا برای مبارزه با نابرابری نژادی و درآمدی در ایالات متحده، پول جمع کند.

اشلی در سال ۲۰۲۰ در نشست ملی حزب دموکرات برای معرفی پدر خود، به هانتر پیوست، پیش از آنکه پدر آنها نامزدی حزب را برای انتخابات ریاست جمهوری رسما قبول کند.

© The Independent

بیشتر از زندگی