خبر وجود بمب در داخل ساختمان دادگاه عالی جعلی بود

به دنبال این خبر شهر واشنگتن در روز تحلیف جو بایدن به حال آماده باش درآمد

شهر واشنگتن در روز تحلیف جو بایدن در آماده‌باش کامل قرار گرفته است. پیش‌تر احتمال می‌رفت یک بمب در ساختمان دادگاه عالی ایالات‌متحده کار گذاشته شده باشد که این تردید اکنون برطرف شده است.

الکساندر مارکوارت، گزارشگر سی‌ان‌ان کمتر از دو ساعت پیش از ادای سوگند جو بایدن در توییتی نوشت که گفته می‌شود در داخل ساختمان دادگاه عالی ایالات‌متحده یک بمب کار گذاشته شده است.

گزارش‌ها پیش از آن از تخلیه ساختمان خبر داده بود اما آقای مارکوارت گفت که خبر تهدید وجود بمب، جعلی بوده است. در این میان مارک سگراوز، گزارشگر ان‌بی‌سی نیز خبر داد که ساختمان دادگاه عالی امن اعلام شده است.

دادگاه عالی به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ به روی مردم بسته است و افراد گارد ملی از آن حفاظت می‌کنند که به دنبال هجوم مردم به کنگره در روز شش ژانویه ، در واشنگتن مستقر شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دادگاه عالی آمریکا در بیانیه‌ای به گزارشگر «نیوزی» گفت: «خبر یک انفجار احتمالی به دادگاه رسید، داخل ساختمان و اطراف آن به‌دقت بازرسی شد اما ساختمان تخلیه نشد.»

«دادگاه عالی ایالات‌متحده به من می‌گوید «خبر یک انفجار احتمالی به دادگاه رسید، داخل ساختمان و اطراف آن به‌دقت بازرسی شد اما ساختمان تخلیه نشد.» ماموران پلیس محافظ  دادگاه‌عالی همچنان در داخل ساختمان هستند و در آن به روی مردم بسته است.» (ساشا اینگبر- ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱) 

دادگاه تایید کرده است که افراد پلیس در جریان تحلیف بایدن در داخل ساختمان خواهند ماند.

امسال راهپیمایی به‌سوی محل مراسم تحلیف به خاطر نگرانی از اجتماع وسیع مردم در خیابان‌ها در شرایط اوج شیوع ویروس کرونا، به‌طور مجازی برگزار خواهد شد.

به دنبال شورش دو هفته پیش اوباش طرفدار ترامپ در محل کنگره آمریکا که طی آن پنج نفر کشته و عده زیادی مجروح شدند، نسبت به بروز اقدامات خشونت‌بار هم اظهار نگرانی شده و از آن هنگام تدابیر امنیتی افزایش یافته است. روز پنجشنبه گذشته مقامات انتظامی به نشریه واشنگتن‌پست گفتند که ناحیه موسوم به «نشنال مال» در واشنگتن در طول مراسم تحلیف به طور کلی به روی مردم بسته خواهد بود. در میان نگرانی‌های موجود، بیش از ۲۰ هزار تن از افراد گارد ملی برای کمک به حفاظت از جو بایدن در محل مستقر شده‌اند. 

آقای بایدن  ظهر روز چهارشنبه به‌عنوان چهل‌وششمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد می‌کند.

© The Independent

بیشتر از جهان