شکست آبی‌های لندن، لمپارد در یک‌قدمی اخراج

این پنجمین باخت چلسی درهشت مسابقه اخیر است و حالا لمپارد خطر اخراج را بیش از پیش احساس می‌کند

 بازیکنان ناراحت تیم فوتبال چلسی پس از باخت مقابل لستر -  Rui Vieira / POOL / AFP

در جریان هفته هجدهم لیگ جزیره و از سری مسابقات عقب‌افتاده این رقابت‌ها، تیم فوتبال لسترسیتی ملقب به «روباه‌ها»، در خانه و در ورزشگاه اختصاصی خود گینگ پاور، به مصاف تیم فوتبال چلسی رفت.

تیم فوتبال لستر که در این فصل با مربیگری برندان راجرز نتایج خوبی را کسب کرده است، برای رسیدن به منچستریونایتد و تصاحب صدر جدول، به سه امتیاز این بازی نیاز داشت. تیم لمپارد هم که در این فصل اصلا نتایج خوبی نگرفته است، در این دیدار سخت به دنبال برد یا دست‌کم تساوی بود. تیم فوتبال لستر از همان دقایق ابتدای بازی نشان داد که شاگردان لمپارد کار سختی پیش رو دارند. اما نکته جلب در مورد تیم فوتبال چلسی این است که لمپارد در هر بازی، یک ترکیب متفاوت را روانه میدان می‌کند و در این بازی هم تغییرات زیادی را شاهد بودیم ؛ از جمله به‌کارگیری کواچیچ به‌عنوان یک هافبک دفاعی، در حالی که می‌توانست از جورجینیو آماده در این پست استفاده کند.

در همان ابتدای کار و روی اشتباه مدافعان تیم فوتبال چلسی در دفع توپ، ویلفرد اندیدی در دقیقه شش موفق شد دروازه آبی‌های لندن را باز کند. بعد از دریافت گل، تیم چلسی تلاش کرد به جریان بازی بازگردد و حملات جسته‌گریخته‌ای هم ترتیب داد اما راه به جایی نبرد؛ تیم فوتبال لستر با بازی فوق‌العاده جیمز مدیسون در میانه میدان و هماهنگی او با جیمی واردی و آلبرایتون در خط حمله، کار را برای مدافعان چلسی سخت کرده بود. آن‌ها با ارسال چند پاس از زمین خود، سریع به شرایط حمله برمی‌گشتند و در طول بازی به این روش بارها و بارها دروازه چلسی را تهدید کردند تا جایی که مدیسون در دقیقه ۴۱ موفق شد بازهم روی اشتباه خط دفاعی، دروازه مندی را باز کند. نیمه اول با نتیجه دو بر صفر به پایان رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم فوتبال لستر نیمه دوم را بهتر آغاز کرد؛ این درحالی بود که تیم فوتبال چلسی در مجموع بازی، بیشتر توپ را در اختیار داشت اما نمی‌توانست روی دروازه میزبان موقعیت گل ایجاد کند. به زمین آمدن دو مهره تهاجمی یعنی حکیم زیاش و تیمو ورنر هم نتوانست برای چلسی مفید باشد و در نهایت چلسی با یک بازی ضعیف، این رقابت را دو بر صفر واگذار کرد.

این پنجمین باخت چلسی درهشت مسابقه اخیر است و حالا لمپارد خطر اخراج را بیش از پیش احساس می‌کند. او در پایان بازی در این مورد چنین اظهار کرد که آینده‌اش از کنترل او خارج است و درک می‌کند که باشگاه و طرفداران از او انتظار دارند. او افزود: «بازیکنان جوانی داریم که به زمان نیاز دارند تا با تیم هماهنگ شوند. بازیکنانی هم در تیم داریم که خوب بازی نمی‌کنند؛ آن‌ها در لیگ‌ها و تیم‌های دیگری بازی می‌کردند و نیاز به زمان دارند و یک‌شبه به جان تری تبدیل نخواهند شد. شکل بازی ما کند بود و بازیکنان ما تنبل بودند و تمایلی به دویدن نداشتند و این طبیعی است که در مقابل تیم بهتر شکست بخورید.»

تیم فوتبال لستر با این برد توانست با ۳۸ امتیاز موقتا در صدر جدول قرار بگیرد. تیم فوتبال چلسی هم با این شکست فعلا در رده هشتم جدول باقی ماند و با برگزاری دیگر مسابقات می‌تواند تا رده یازدهم جدول هم پایین بیاید.

بیشتر از ورزش