جولیانی: وکالت ترامپ را در استیضاح نمی‌پذیرم

جولیانی ششم ژانویه در جمع هواداران ترامپ گفت که باید روش «محاکمه از طریق مبارزه» را در پیش گیرند

رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا -Kazuhiro NOGI / AFP

رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت که وکالت او را در جریان استیضاح او در سنا نخواهد پذیرفت.

به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی، آقای جولیانی که رهبر تیم حقوقی آقای ترامپ در تلاش برای معکوس کردن نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا بود در گفتگو با جاناتان کارل خبرنگار این رسانه، گفت که در جلسات سنا برای استیضاح آقای ترامپ شرکت نخواهد کرد.

آقای جولیانی گفت: «چون من [در تظاهرات هواداران ترامپ در روز ششم ژانویه] سخنرانی کردم، خودم شاهد به حساب می‌آیم و بنابراین نمی‌توانم در جریان دادرسی در سنا شرکت کنم.»

او گفت که مشغول تهیه دفاعیات آقای ترامپ است و افزود که ادعای آقای‌ ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات در شمول کیفرخواست کنگره مبنی بر «تحریک به خشونت» قرار نمی‌گیرد، زیرا ادعای تقلب در انتخابات – که بطلانش ثابت شده – حقیقت دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای جولیانی روز شنبه با رئیس جمهوری در کاخ سفید دیدار کرد.

وکیل آقای ترامپ روز ششم ژانویه و پیش از یورش هواداران آقای ترامپ به کنگره در جمع آنها گفت که باید روش «محاکمه از طریق مبارزه» را در پیش گیرند. پس از این گردهمایی، هواداران آقای ترامپ به کنگره یورش بردند، که در نتیجه آن پنج نفر کشته شدند.

هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا رای به استیضاح آقای ترامپ به اتهام «تحریک به شورش» داد.

پس از آن، یکی از سخنگویان آقای ترامپ گفت که هنوز تصمیمی در باره تیم حقوقی او که این اتهام را رد خواهد کرد گرفته نشده است.

هوگن گیلدی روز شنبه در توییتی نوشت: « رئیس جمهور ترامپ هنوز تصمیم نگرفته که کدام وکیل یا شرکت حقوقی نماینده او در حمله شرم آور به قانون اساسی و دموکراسی ما که "دروغ استیضاح" خوانده می‌شود خواهد بود.»

بیشتر از جهان