مرد مسلح بازداشت شده در واشینگتن می‌گوید، «گم شده بود»

وزلی الن بیلر جزئیات گزارش پلیس مبنی بر این که او ۵۰۰ گلوله در اتومبیل خود داشت را رد کرده است

نیروی مسلح گارد ملی جهت محافظت از مراسم تحلیف جو بایدن، در خیابان‌های واشنگتن مستقر شده‌اند - GEORGE FREY / AFP

یک مرد اهل ایالت ویرجینیا که یک اسلحه کمری ثبت‌نشده و مهمات همراه خود داشت، پس از تلاش برای عبور از ایست بازرسی امنیتی توسط نیروهای پلیس در شهر واشینگتن دی‌سی بازداشت شد، این مرد گفت که گم شده و قصد ورود به پایتخت آمریکا را نداشته است.

وزلی الن بیلر، ۳۱ ساله، وارد محدوده اطراف کاخ سفید و کنگره آمریکا در شهر واشنگتن شد که بسته شده و تحت تدابیر سنگین امنیتی است. بازدیدکنندگان برای ورود به این محدوده، باید از ایستگاه‌های بازرسی عبور کنند. 

به گفته واشنگتن‌پست، آقای بیلر توسط پلیس کنگره شناسایی شد و برای حمل سلاح گرم ثبت‌نشده، مهمات ثبت‌نشده و به همراه داشتن سلاح کمری بدون مجوز بازداشت شد. 

این مرد بر اساس احراز هویت شخصی آزاد شد و این حکم با مخالفت دادستان‌ها مواجه نشد. 

آقای بیلرگفت این «اشتباه صادقانه» بود و جزئیات گزارش پلیس مبنی بر این که او ۵۰۰ گلوله در اتومبیل خود داشت را رد کرده است. 

او ادعا کرد که هفته گذشته و پیش از برگزاری مراسم تحلیف، در واشنگتن‌دی‌سی، به عنوان محافظ امنیتی به استخدام درآمده است. او می‌گوید روزی که بازداشت شد، برای رسیدن به کار دیرش شده بود و موقعی که در نیمه راه واشنگتن بود، متوجه شد که در اتومبیل اسلحه دارد. او نمی‌خواست مسیرش را عوض کند و به راهش ادامه داد و گفت که موقع رانندگی در اطراف واشنگتن، گم و در نهایت بازداشت شد. 

او گفت:‌ «من بچه روستا هستم و بعد از این که در شهر واشنگتن گم شدم، به یک ایستگاه بازرسی مراجعه کردم. به آنها کارت شناسایی مخصوص مراسم تحلیف را که به من داده شده، نشان دادم.» 

روز شنبه، پلیس پایتخت گفت که کارت شناسایی استخدامی که او ارائه داد، دارای اعتبار «غیردولتی» است. 

مقام‌ها کارت شناسایی استخدامی آقای بیلر را که توسط کارفرمای او «خدمات محافظتی ام‌وی‌پی» به او داده شده بود به رسمیت نشتاختند و آن را به او پس دادند. 

مقام‌هایی که آقای بیلررا متوقف کردند گفتند که نگرانی‌شان وقتی بیشتر شد که برچسب‌های روی سپر اتومبیل او را دیدند، که روی آن نوشته شده بود «اسالت لایف» (شعار افرادی که در حمایت از متمم دوم قانون اساسی که می‌گویند از اعتقادشان در زندگی دفاع می‌کنند)، و «اگر کسی خواست تفنگ تو را بگیرد، اول گلوله‌هایت را به او بده».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماموران از او پرسیدند که آیا در اتومبیلش اسلحه دارد، و آقای بیلر اذعان کرد که در داشبورد اتومبیل یک سلاح کمری گلاک موجود است. 

ماموری که او را بازداشت کرد، سپس آقای بیلر را از اتومبیلش خارج کرد و گفت که ماموران سلاح پر و آماده شلیک وی را، و همچنین خشاب ظرفیت‌بالا را با ۱۷ فشنگ، در اتومبیل او پیدا کردند. 

آنان همچنین گفتند که بیش از ۵۰۰  فشنگ، از جمله فشنگ‌های موسوم به سرخالی را پیدا کردند که معمولا به دلیل دقتشان، در میان علاقمندان به تیراندازی محبوبیت دارند. اما کیفیت گسترش و بازشدن این نوع فشنگ در هنگام برخورد به هدف، آن را کشنده می‌کند. 

ماموران همچنین گزارش کرده‌اند که حدود ۲۴ فشنگ اسلحه شکاری که در کف وانت رها شده و در معرض دید بودند را پیدا کرده‌‌اند. 

آقای بیلر گفت که فقط همراه داشتن سلاح کمری و فشنگ‌های اسلحه شکاری را به خاطر می‌آورد. 

آقای بیلر گفت:‌ «همیشه یادم می‌رود که قبل از رفتن به سر کار، آنها را از ماشینم خارج کنم. نمی‌دانم قوانین واشنگتن دی‌سی چیست. این به ضرر من تمام شده، ولی من مجرم نیستم.» 

فردی که با آقای بیلر و فعالیت‌های او آشنا است به شرط فاش نشدن نامش به واشنگتن‌پست گفت که آقای بیلر هیچ روابط شناخته‌شده‌ای با جریان‌های افراطی ندارد و با ماموران اجرای قانون کمال همکاری را داشته و از تحقیقات بیشتر معاف شده است.

مادر و پدر آقای بیلر نیز در گفت‌وگو با این روزنامه تایید کردند که پسرشان از هفته گذشته یک کار امنیتی و محافظتی را در شهر واشنگتن آغاز کرده است. 

به گفته آقای بیلر، او برای مراقبت از تجهیزات رسانه‌ای که قبل از مراسم تحلیف آقای بایدن در شهر قرار داده شده‌اند، به استخدام درآمده است. 

به آقای بیلر دستور داده شده که به شهر واشنگتن بازنگردد مگر برای حضور در دادگاه و یا ملاقات با وکیل خود. او به واشنگتن‌پست گفت که در تلاش است راهی برای توضیح وضعیت خود به فرزندانش پیدا کند. 

آقای بیلر گفت:‌ «نمی‌خواهم فرزندانم فکر کنند که من آدم بدی هستم.»

© The Independent

بیشتر از جهان