پیشنهاد پول برای تزریق خارج از نوبت واکسن، عذرخواهی مشاور مسکن

«بابت تزریق موفقیت‌آمیز هر واکسن به کارکنان شرکت‌، پنج هزار پوند می‌پردازیم»

«خدمه درمانی هر چه در توان دارند صرف می‌کنند که واکسن به گروه‌های دارای اولویت تزریق شود»-MARKUS SCHREIBER / POOL / AFP

یک شرکت سرمایه‌گذاری املاک متهم شده است که پیشنهاد داده برای تزریق «خارج از نوبت» واکسن کرونا به ازای هر واکسن پنج هزار پوند به پزشکان بدهد. 

شرکت هکینگ تراست لندن با ارسال رایانامه‌هایی به مراکز جراحی ایست ساسکس برای کارمندانش واکسن‌های بلااستفاده به هر میزان که باشد درخواست کرده بود. 

خبر این نامه نخستین بار در دیلی تلگراف منتشر شد و در آن آمده است: «به حدود ۲۰ مورد تزریق واکسن نیاز داریم و گویا شما مرکز تزریق واکسن کووید-۱۹ هستید. 

طبق اطلاعاتی که داریم بسیاری در وقت تعیین شده برای تزریق واکسن نمی‌آیند و برخی اصلاً وقت نگرفته‌اند. بنابراین خوشحال خواهیم شد موارد عدم‌حضور یا انصراف روزانه را هر چه زودتر به ما خبر بدهید تا واکسن‌ها هدر نروند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بابت تزریق موفقیت‌آمیز هر واکسن به کارکنان شرکت‌مان حاضریم مبلغ پنج هزار پوند کمک مالی به فرد مورد نظر بپردازیم. این مبلغ را می‌توانیم به صورت کمک خیریه‌ای یا مستقیماً به کارکنان بپردازیم.»

این شرکت که خود را «شرکت پزشکی خصوصی» معرفی کرده بود که می‌خواهد «هر چه زودتر به کارکنان خط‌مقدم خود واکسن تزریق کند» اکنون معذرت‌خواهی کرده است و ادعا می‌کند «نیت خیرشان را بد تعبیر کرده‌اند». 

سخنگوی این شرکت می‌گوید: «شرکت هکینگ هلت تراست در این روزگار سخت حاضر شده است به کارکنان درمانی یا مراکز جراحی در ازای تزریق تمامی واکسن‌های بلااستفاده کمک‌های مالی خیریه‌ای بکند و این موضوع را هم طی مکاتبه‌ای آشکار به برخی از پزشکان اعلام کرده است. شنیده بودیم که به علت ‌عدم حضور برخی از متقاضیان در وقت تعیین شده برای تزریق، مقداری از واکسن‌ها بلااستفاده مانده است.» 

دولت با دادن اولویت به گروه‌هایی که بیش از همه در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، تزریق واکسن را از طریق سازمان ملی خدمات بهداشت به صورت رایگان انجام می‌دهد و وزرات بهداشت و مددکاری اجتماعی نیز «فروش خصوصی» واکسن «در بریتانیا را ممنوع کرده است». 

خانم روبین کلارک پزشک عمومی و رییس مؤسسه مدیریت پزشکی عمومی می‌گوید: «این که شرکتی برای تزریق خارج از نوبت واکسن مبلغی پیشنهاد بدهد به هر میزانی که باشد منزجرکننده است.» 

او در توییتی نوشت: «خدمه درمانی هر چه در توان دارند صرف می‌کنند که واکسن به گروه‌های دارای اولویت تزریق شود زیرا آسیب‌پذیرترین گروه‌ها در جامعه ما هستند. خدمات بهداشت ملی رایگان است و برای تمام بیماران یکسان است و همیشه هم این گونه خواهد بود.» 

دکتر نیکی کنعانی رییس بخش مراقبت‌های اصلی سازمان خدمات بهداشت ملی انگلستان هم می‌گوید: «کارکنان سازمان خدمات بهداشت ملی هرگز بابت واکسن پول نمی‌خواهند یا قبول نمی‌کنند و مردم هم به درستی به تمامی کسانی که در پی تزریق خارج از صف باشند نگاه بدی دارند.» 

بوریس جانسون هدف‌گذاری کرده است که تا فوریه به ۱۴ میلیون نفری که بیش از همه در خطر ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارند، واکسن تزریق شده باشد. گروه‌های دارای اولویت عبارتند از افراد مقیم خانه‌های سالمندان، افراد ۸۰ سال و بالاتر و افراد از قبل بیمار که به لحاظ بالینی خیلی آسیب‌پذیر باشند.

© The Independent

بیشتر از جهان