توییتر حساب کاربری مشاور سابق امنیت ملی آمریکا را هم بست

حامیان سرسخت و مشهور ترامپ و طرفداران تئوری توطئه در لیست پاکسازی توییتر قرار گرفتند

مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا-MARK WILSON / Getty Images via AFP

ساعتی پس از آنکه توییتر اعلام کرد که حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را به دلیل «خطر تحریک به خشونت» برای همیشه مسدود کرده است، حساب کاربری مایکل فلین نیز به صورت دائم مسدود شد.

مایکل فلین، ژنرال بازنشسته ارتش و مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در دولت ترامپ بود که در پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا به دلیل دروغگویی درباره دیدارش با سفیر روسیه، تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. او در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ و پس از آنکه روشن شد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی به جو بایدن باخته است، از سوی رئیس‌جمهور آمریکا عفو شد.

علاوه بر مایکل فلین، توییتر حساب کاربری سیدنی پاول را نیز برای همیشه بست.

سیدنی پاول نیز از حامیان ترامپ است که نقش مهمی در شکایت‌های انتخاباتی او درباره نتایج رای‌گیری ماه نوامبر داشت. همه شکایاتی که سیدنی پاول با همکاری رودی جولیانی و دیگر اعضای تیم حقوقی ترامپ درباره تقلب انتخاباتی در ایالت‌های مختلف تهیه کرده بود از سوی دادگاه‌های منطقه‌ای، ایالتی و فدرال به دلیل فقدان شواهد موثر، رد شده است.

توییتر در بیانیه‌ای درباره مسدود شدن حساب این افراد اعلام کرد که این اقدام مطابق سیاست‌ ما در مقابله با اقدامات هماهنگ و مضری است که می‌تواند منجر به آسیب‌رساندن به افراد و تحریک به خشونت شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توییتر همچنین اعلام کرد که حساب های کاربری مربوط به گروه طرفدار تئوری توطئه در میان راستگرایان افراطی موسوم به کیو‌انان (QAnon) را نیز مسدود کرده است.

معتقدان راست افراطی این نظریه توطئه که از سال ۲۰۱۶ به این طرف به سپهر سیاسی آمریکا وارد شده، بر این باورند که پدوفیل‌های شیطان‌پرست برای اسارت جهان برنامه‌ریزی می‌کنند و فقط ترامپ می‌تواند سد راه آنها شود.

توییتر در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰ نیز هزاران حساب مرتبط با گروه کیو‌انان را به حال تعلیق درآورده بود.

 انسداد دائمی حساب کاربری ترامپ و هواداران سرسختش پس از حمله به کنگره آمریکا در روز چهارشنبه صورت می‌گیرد.