ابتلای عضو تیم زنان آرسنال به کرونا، تعویق بازی با استون ویلا

سه بازیکن آرسنال بدون اجازه و با نقض محدودیت‌های کرونا به دبی سفر کردند

تیم زنان باشگاه آرسنال - Clive Brunskill / POOL / AFP

بازی تیم زنان آرسنال مقابل استون ویلا در ابرلیگ که برای شنبه برنامه‌ریزی شده بود، به تعویق افتاد. 

تیم زنان آرسنال با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت این بازی عقب افتاد چون یکی از بازیکنان آنان به ویروس کرونا مبتلا شده است و موجب قرنطینه چند بازیکنان دیگر این باشگاه نیز شد. 

پیش‌تر و در هفته جاری، آرسنال خواستار به تعویق افتادن این بازی شد چرا که جواب مثبت آزمایش ویروس کرونا در این باشگاه بعد از آن اتفاق افتاد که سه تن از بازیکنان برای کریسمس بدون اجازه به دبی سفر کردند. 

بیانیه این باشگاه نوشت: «بازی روز شنبه ابرلیگ در ورزشگاه بارکلی بین تیم‌های زنان آرسنال با استون ویلا به دلایل بهداشتی و ایمنی به تعویق افتاد. گرچه در آغاز و پس از بازگشت از تعطیلات کریسمس، پاسخ آزمایش تمام بازیکنان ترکیب اصلی تیم ما منفی شد، کمی بعدتر در هفته جاری یکی از بازیکنان به کووید-۱۹ مبتلا شد. در نتیجه به سبب احتیاط و در راستای رعایت مقررات بهداشتی دولت بریتانیا و فدراسیون فوتبال، چند تن از بازیکنان ترکیب اصلی تیم ما در قرنطینه‌اند. این بازی برای زمان دیگری برنامه‌ریزی خواهد شد و در زمان مقتضی این تاریخ علنا اعلام خواهد شد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی‌رغم آن که لندن تحت محدودیت‌های سطح ۴ بود و سفر به خارج از کشور به جز دلایل تجاری ممنوع بود، سه تن از بازیکنان این تیم در تعطیلات کریسمس از امارات متحده عربی دیدار کردند. 

پس از بازگشت یکی از آن سه نفر در دور دوم آزمایش با پاسخ مثبت ابتلای خود به ویروس کرونا روبه‌رو شد در حالی که در دور اول آزمایشات نتیجه آزمایش هر سه بازیکن منفی اعلام شده بود. 

به تمام بازیکنان تیم‌های زنان ابرلیگ از سوی باشگاه‌های آن‌ها پیش از کریسمس هشدار داده شد تا در این تعطیلات در خانه بمانند، اما آن سه نفر بدون اطلاع آرسنال، به خارج از کشور سفر کردند. 

گرچه گزارش شده است که این سفرها باعث بروز خشم و عصبانیت در میان تیم آرسنال شده است، این تیم بعد از انجام تحقیقاتی اظهار داشت سفرهای آن سه نفر به دلایل تجاری انجام شده است. 

کیتی مک‌کابه، بازیکن ۲۵ساله آرسنال و عضو تیم ملی ایرلند، یکی از آن سه بازیکن است اما ادعا می‌کند سفرش به سبب «ملاقات کاری با مدیر برنامه‌های خود» بوده است که به گزارش تلگراف برادرش نیز هست.

© The Independent

بیشتر از ورزش