خوشحالی زودهنگام دموکرات‌ها از پیروزی در انتخابات سنای ایالت جورجیا

هیچ نامزد دموکرات ریاست جمهوری از سال ۱۹۹۲ تا پیش از انتخابات امسال در ایالت جورجیا پیروز نشده است

جان اساف (چپ) و رافائل وارنوک نمایندگان حزب دموکرات در انتخابات دورو دوم ایالت جورجیا- REUTERS/Jonathan Ernst

«میچ مک‌کانل رهبر اقلیت سنا.»

عبارت ناآشنایی که برای دموکرات‌هایی که در سراسر کشور از اخبار در حال انتشار از جورجیا مبنی بر پیشتازی جان اساف و رافائل وارناک دو نامزد راه‌یافته حزب دموکرات به دور دوم انتخابات سنا در آن ایالت شادمان هستند، مایه دلگرمی است.

تا بعد از ظهر چهارشنبه و به دنبال انتشار نتایج اولیه دور دوم انتخابات سنا در ایالت جورجیا و میزان بالای مشارکت در آن، هر دو نامزد دموکرات در برابر رقیبان جمهوری‌خواه خود، سناتور دیوید پردو و سناتور کلی لوفلر، اعلام پیروزی کرده‌اند.

در حالی که آسوشیتدپرس هنوز برآورد خود را از نتایج انتخابات منتشر نکرده است، بسیاری در شبکه‌های اجتماعی بابت پیروزی نامزدهای دموکرات ابراز شادمانی می‌کنند؛ از هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ گرفته تا نمایندگان کنگره.

گوین نیوسن فرماندار دموکرات ایالت کالیفرنیا در توییتی نوشت، عبارت «میچ مک‌کانل رهبر اقلیت سنا گوش‌نواز است.» پرامیلا جایاپال نماینده دموکرات ایالت واشینگتن در مجلس نمایندگان نیز در توییتی نوشت، در حال تمرین گفتن رهبر جدید اکثریت سنا است و آن را «خیلی خوشایند» دانست.

رهبر اقلیت فعلی دموکرات سنا، سناتور چاک شومر از ایالت نیویورک، در یک پیام مختصر در توییتر تنها نوشت که «کمربندها را ببندید!»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خبر که هم اساف و هم وارناک در حال از دست دادن کرسی‌های خود در سنا هستند، در حالی است که از جورجیا به عنوان یک ایالت قرمز، جمهوری‌خواه، یاد می‌شود و هیچ نامزد دموکرات ریاست جمهوری از سال ۱۹۹۲ تا پیش از انتخابات امسال در آن پیروز نشده است.

از توییت‌های اخیر دونالد ترامپ رییس جمهوری کنونی که باید دو هفته دیگر کاخ سفید را ترک کند، مشخص است که او از این شرایط ناراحت است و با غیرصادق و نامرد خواندن دموکرات، بار دیگر در چند توییت ادعاهای قبلی مبنی بر بروز تقلب در انتخابات را مطرح کرده است.

توییت‌های ترامپ بلافاصله توسط توییتر، به دلیل آن که حاوی ادعاهای جنجالی در مورد تقلب انتخاباتی است، نشان‌دار شد.

اخبار انتخابات جورجیا در حالی منتشر می‌شود که نمایندگان دو مجلس کنگره برای تایید گزارش کالج‌های انتخاباتی در مورد پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر گذشته در ایالات متحده، تشکیل جلسه داده‌اند؛ نشستی که تا پیش از این تشریفاتی به نظر می‌رسید.

ترامپ از حامیان جمهوری‌خواه خود در کنگره، و همچنین معاون خود مایک پنس خواسته است نتیجه اعلامی را تایید نکنند. پنس پیشتر در واکنش به این درخواست ترامپ گفته است که قدرت دخالت در روند انتخابات را ندارد.

© The Independent