دختران موتورسوار عربستانی در رالی داکار

اولین حضور رسمی دختران موتورسوار عربستانی در مسابقات حرفه‌ای

دانیا عقیل  - حساب اینستاگرام شخصی 

سال ۲۰۲۱ برای زنان ورزشکار سعودی یک شروع تاریخی دارد. برای اولین بار در تاریخ مسابقات حرفه‌ای اتومبیل‌رانی و موتورسواری، دانيا عقيل و مشاعل العبيدان از عربستان سعودی در این مسابقات حضور دارند.

رالی داکار معتبرترین و بزرگ‌ترین رالی رقابت‌های جهانی ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری حرفه‌ای است که در پیست ۲۷۷ کیلومتری بین شهرهای جده و بیشه عربستان سعودی در حال برگزاری است.

دانیا، یکی از معدود زنان در عربستان سعودی است که موتورسیکلت میراند. وی در امارات متحده عربی و اسپانیا توسط مربیان حرفه‌ای بین‌المللی در این زمینه آموزش‌دیده است.

این ستاره موتورسواری عربستانی مجوز رسمی خود را از فدراسیون اتومبیل و موتورسیکلت عربستان دریافت کرده هرچند امتحانات در امارات متحده برگزار شد. برای آمادگی مسابقات داکار، دانیا با یک گروه آموزش لهستانی تمرین کرد و آموزش دید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دانیا مسابقات خود را در امارات متحده عربی آغاز کرد و جام راکی آماتوری را برد، سپس در مسابقات بحرین شرکت کرد. در آنجا دچار سانحه رانندگی شد و استخوان‌هایش از چهار جا شکست. بااین‌حال این مصدومیت نتوانست جلوی برگشت او را به پیست مسابقات بگیرد.

دانيا عقيل و مشاعل العبيدان گروه «شیرو» را تأسیس کردند و تحت این نام در مسابقات تیمی شرکت می‌کنند. دانیا می‌گوید: «ما هنوز در حال توسعه این تیم هستیم و آرزو داریم در مسابقات زیادی ثبت‌نام کنیم.»

دانیا گفت با باز شدن مرزها، آن‌ها برای مسابقه Desert Challenge و همچنین آماده‌سازی برای داکار ۲۰۲۲ به ابوظبی خواهند رفت. او گفت که برنامه‌های طولانی‌مدت زیادی برای تیم شیرو دارند.

او از اینکه راه را برای دختران سعودی باز کرده است و با ورود به مسابقات اتومبیلرانی رقابتی آرزوهای خود را برآورده کنند. ابراز خوشحالی کرد.

مرحله نخست چهل و سومین دور رقابت‌های اتومبیلرانی و موتورسواری «رالی داکار ۲۰۲۱» در حال برگزاری است. رالی داکار که شامل ۱۲ مرحله است ۱۵ ژانویه در جده به پایان می‌رسد.

بیشتر از ورزش