تهدید دوباره قاآنی به انتقام‌گیری از آمریکا در داخل آن کشور

جمهوری اسلامی می‌گوید انتقام‌گیری هنوز ادامه دارد

قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران- عکس از تسنیم

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران روز چهارشنبه گفت ‌انتقام کشته شدن فرمانده سابق این نیرو آغاز شده و به نقطه پایانی نیز خواهد رسید، و به مقام‌های ارشد آمریکایی هشدار داد که در خانه‌های خود هم دیگر آرامش نخواهند داشت.

اسماعیل قاآنی که در مراسمی در کرمان به مناسبت سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی صحبت می‌کرد خطاب به آمریکایی‌ها گفت، «شکست و انتقام از شما شروع شده و شما درون خانه‌های خودتان هم دیگر نمی‌توانید آرامش داشته باشید.»

وی در ادامه گفت، «بعید نیست درون خانه‌های‌تان از شما انتقام گرفته شود.»

جانشین سلیمانی پیشتر در روز جمعه نیز مقام‌های آمریکا را تهدید کرده بود که در دنیا یک نفر خواهد بود که بخواهد انتقام سلیمانی را بگیرد و «مطمئن باشید از درون خانه شما ممکن است کسانی پیدا شوند که پاسخ جنایت شما را بدهند.»

قاسم سلیمانی ۱۳ دی ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد توسط ارتش آمریکا کشته شد. ایران در واکنش، یک پایگاه نظامی آمریکا در عراق را موشک‌باران کرد، اما تلفات جانی نداشت. جمهوری اسلامی می‌گوید انتقام‌گیری هنوز ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسن روحانی رییس جمهوری ایران پنجشنبه گذشته کشته شدن سلیمانی را «داغی بر دل» جمهوری اسلامی توصیف کرد که هرگز فراموش نخواهد شد و به آمریکا هشدار داد که انتقام مرگ او در «یک روز مناسب» گرفته خواهد شد.

همزمان با نخستین سالگرد مرگ فرمانده سابق نیروی قدس و افزایش تهدیدهای مقام‌های ایران به انتقام‌گیری، ایالات متحده و برخی متحدان آن در منطقه، تدابیر جدیدی را به منظور مقابله با هرگونه عملیات نظامی ایران اتخاذ کرده‌اند.

آمریکا یک زیردریایی اتمی را به خلیج فارس اعزام کرده و در طول دو ماه گذشته سه بار بمب‌افکن‌های بی-۵۲ را، که قادر به حمل سلاح‌های هسته‌ای هستند، از داخل آمریکا به منطقه خاورمیانه و آب‌های خلیج فارس اعزام کرده است.

وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون، همچنین اخیرا اعلام کرده است که ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس نیمیتز را، که قرار بود پس از پایان ماموریت ده ماهه‌اش در آب‌های جنوب ایران به آمریکا بازگردد، در منطقه نگه خواهد داشت.