تاکید قاآنی بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از منطقه

فرمانده نیروی قدس سپاه در آستانه سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، نشستی غیرعلنی با نمایندگان مجلس برگزار کرد

اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - عکس از تابناک

اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز ۱۰ دی‌ماه، در آستانه کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین این نیرو، در جلسه‌ای غیرعلنی با نمایندگان مجلس گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارشی که رسانه‎های داخل ایران از این نشست غیرعلنی منتشر کردند، قاآنی در این جلسه درباره «آثار گسترده» کشته شدن قاسم سلیمانی برای کشورهای مختلف و به‌خصوص کشورهای منطقه سخن گفته است.

او هم‌چنین پیش‌بینی‌هایی را برای آینده منطقه مطرح کرده است.

ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در گفتگو با خبرگزاری مهر، به تاکید قاآنی به لزوم خروج آمریکا از عراق و منطقه اشاره کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته رضایی، قاآنی در این جلسه به قدرتمند تر شدن محور مقاومت در منطقه، لبنان، سوریه، فلسطین و عراقدر دوران فرماندهی قاسم سلیمانی در سپاه قدس سخن گفته است.

بر این اساس، قاآنی هم‌چنین بر انتقام خون او تاکید کرده و گفته است: «ما هرچه به دست آوردیم از همین مقاومت است و همچنین استخوان‌های دشمن در حال خرد شدن است.»

قاسم سلیمانی ۱۳ دی ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد توسط ارتش آمریکا کشته شد. ایران در واکنش، یک پایگاه نیروهای نظامی آمریکا را موشک‌باران کرد، اما آن حمله تلفات جانی نداشت.