ملبورن پارک میزبان مسابقات مهم تنیس در استرالیا

مسابقات آزاد استرالیا امسال قرار است با تأخیری دو هفته‌ای از هشتم فوریه کار خود را آغاز کند

تماشاگران نوجوان در حال تماشای مسابقات تنیس استرالیا - PAUL CROCK / AFP 

همه‌ساله با شروع سال جدید میلادی مسابقات تنیس در سراسر دنیا از سر گرفته می‌شود و شور و اشتیاق به این مسابقات بازمی‌گردد. اما سال ۲۰۲۱ مانند سال گذشته برای این علاقه‌مندان کمی متفاوت دنبال خواهد شد.

بسیاری از مسابقات از تقویم سازمان جهانی تنیس حذف شده‌اند یا زمان برگزاری آن‌ها تغییر کرده است. کشور استرالیا که هم اکنون وارد فصل گرم تابستان شده است، هرساله شاهد مسابقات جذاب و حضور گردشگران زیادی از سر تا سر دنیاست که برای تماشای این مسابقات به آن جا سفر می‌کنند. اما این مسابقات امسال با تغییرات متفاوتی همراه خواهد بود. از آن جا که هرساله پیش از شروع مسابقات آزاد استرالیا که اولین گرند اسلم در سال جدید است، مسابقات مهم دیگری در شهرهای آدلاید، بریزبین و سیدنی نیز برگزار می‌شد که به دلیل مشکلات ویروس کووید-۱۹ این مسابقات لغو شدند و بنابراین مقرر شد این مسابقات دو هفته مانده به شروع مسابقات آزاد استرالیا، همگی به صورت یک‌جا در مجموعه ملبورن پارک که محل برگزاری مسابقات آزاد استرالیا نیز هست برگزار شود.

بنابر اعلام تقویم انجمن تنیس‌بازان جهان اولین مسابقات در تاریخ ۳۱ ژانویه هم در قسمت آقایان و بانوان که مسابقات ۲۵۰ امتیازی به شمار می‌آید در این مجموعه برگزار خواهد شد. اما مسابقات ملقب به ‌ای‌تی‌پی کاپ که مهم‌ترین مسابقات پیش از شروع گرند اسلم استرالیا است، سال جاری دومین سال برگزاری خود را جشن می‌گیرد. مسابقاتی که شباهت بسیار زیادی به رقابت‌های جام دیویس دارد که به صورت تیمی برگزار می‌شود. امسال نیز ۱۲ کشور در این مسابقات حضور دارند که هنوز نحوه برگزاری و جدول قرارگیری تیم‌ها مشخص نشده است. اما از نکات جالب این رقابت‌ها حضور بزرگان تنیس جهان در قالب تیم‌های ملی کشورشان است که این مسابقات را جذاب می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حضور جوکوویچ، نادال، الکساندرزورف، دانیل مدودف، کی نیشیکوری، گائل موفیس، میلوش رائونیچ و دومینیک تیم در قالب تیم‌های خود در این مسابقات قطعی شده است. اولین سال برگزاری این مسابقات با قهرمانی تیم صربستان همراه بود که موفق شدند تیم اسپانیا را شکست دهند. این مسابقات نیز قرار است در ملبورن پارک از تاریخ اول ماه فوریه برگزار شود.

در نهایت مسابقات آزاد استرالیا امسال قرار است با تأخیری دو هفته‌ای از هشتم فوریه کار خود را آغاز کند، مسابقاتی که امسال قرار است فقط به۵۰٪ از تماشاگران اجازه حضور بدهد. اما تا این جای کار بدترین خبر، حضور نداشتن راجر فدرر مرد دوست‌داشتنی و یکی از اسطوره‌های تنیس جهان است که به دلیل نداشتن آمادگی لازم پس از عمل جراحی زانوی راست خود این مسابقات را از دست داده است. از نکات مهم دیگر این مسابقات برگزاری مسابقات مرحله مقدماتی یا به عبارتی پشت جدول اصلی است که با مشارکت فدراسیون تنیس قطر در این کشور برگزار خواهد شد.

بیشتر از ورزش