تومار در قم: درخواست محاکمه روحانی، ظریف و لاریجانی

«مسببین اصلی خسارت به اقتدار سیاسی، اقتصادی و منافع ملی را مجازات کنید»

در مراسم تشییع جنازه محمدتقی مصباح یزدی- عکس از فرارو

روز دوشنبه در جریان برگزاری مراسم خاکسپاری محمدتقی مصباح یزدی، روحانی تندرو در قم، عده‌ای از طلبه‌ها و دیگر مخالفان برجام، با نصب تومار و در درست گرفتن پلاکارد، خواهان محاکمه حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و مشاور کنونی رهبر جمهوری اسلامی شدند.

این گروه، تصویب توافق هسته‌ای ایران (برجام) را به استناد گفته‌های علی خامنه‌ای، «خسارت محض» خواندند.

به گزارش خبر آنلاین، در زمان نزدیک به شروع مراسم تشییع، یک بنر و تومار برای جمع‌آوری امضا، در نزدیکی در ورودی مصلای قم نصب شد که در آن نوشته شده بود: «امام خامنه‌ای: برجام خسارت محض است؛ محضر مبارک حضرت آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه؛ با عنایت به فرمایش فوق الذکر امام خامنه‌ای، آقایان حسن روحانی، علی لاریجانی، محمد جواد ظریف و تیم همراه، که مسببین اصلی خسارت به اقتدار سیاسی، اقتصادی و منافع ملی می‌باشند! لذا خسارت مدال ندارد و گیرندگان ۷۵۰ سکه، باید آن‌ها را به خزانه بیت‌المال بازگردانند؛ بر این اساس، ما امضاکنندگان ذیل، از ریاست محترم قوه می‌خواهیم، با قاطعیت، مسببین خسارت را محاکمه و مجازات فرمایید. بدیهی است این اقدام، مرضی خداوند متعال، شهدا و امام شهیدان خواهد بود. اساتید، طلاب و مردم ولایتمدار قم.»

هم‌زمان، ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی در مصاحبه‌ای گفت: «به هیچ عنوان پای میز مذاکره‌ای نخواهیم نشست که دنبال محدودسازی قدرت دفاعی و امنیتی ما باشد و این محدودیت را خلاف امنیت جمهوری اسلامی می‌دانیم و زیر بار آن نخواهیم رفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز یکشنبه هم طرحی در مجلس ایران اعلام شد که در صورت تصویب، «هر گونه مذاکره بر سر توان تسلیحاتی جمهوری اسلامی، نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و مسائل محور مقاومت» ممنوع می‌شود و هر مقام مسؤولی را که در این زمینه مذاکره کند، به انفصال مادام العمر از مناصب و خدمات دولتی محکوم خواهد شد.

این تحولات در حالی اتفاق می‌افتد که با نزدیک شدن پایان دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، احتمال ازسرگیری مذاکرات و پیوستن دوباره ایالات متحده به برجام در دولت جو بایدن بالا گرفته است.