نزدیک‌شدن پوچتینو به نیمکت پاری سن-ژرمن

اخراج توماس توخل از سرمربی‌گری این تیم بسیاری از فوتبال‌دوستان را شگفت‌زده کرد

مائوریسیو پوچتینو، سرمربی پیشین تیم تاتنهام و گزینه اصلی سرمربی‌گری تیم فوتبال پاری سن-ژرمن- Glyn KIRK / AFP

پس از آنکه سران قطری باشگاه پاری سن-ژرمن حکم اخراج توماس توخل، سرمربی آلمانی تیم فوتبال پی‌اس‌جی را نهایی کردند، حال انتصاب مائوریسیو پوچتینو، سرمربی پیشین تیم تاتنهام، به‌عنوان سرمربی جدید این تیم، امری محتمل است.

با حضور او در تیم پاری سن-ژرمن، باید شاهد حضور احتمالی بازیکنانی چون اریکسن و دله آلی که سابقه کار با این مربی را نیز دارند، باشیم.

همچنین، باید ببینیم آیا مسی نیز به جمع بزرگان این تیم ملحق خواهد شد یا خیر!

اما اخراج توماس توخل، بسیاری از فوتبال‌دوستان را شگفت‌زده کرد؛ تیمی که با توجه به هزینه‌های هنگفتی که در سال‌های قبل متحمل شده بود، با مربیگری او به سرانجام رسید. با حضور توماس توخل بود که این تیم، بعد از ناکامی‌های بسیار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید.

به نظر می‌رسد مشکلات توخل با مدیر تیم، لئوناردو، به حکم اخراج او دامن زده است. اما با آمدن پوچتینو، هنوز در تیم مشکلاتی وجود خواهد داشت. قسمتی از آن مشکلات، مربوط به تمدید قراردادها و انتقال برخی بازیکنان به این تیم است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علاوه بر این، موضوع فشارِ ناشی از رویارویی مقابل بارسلونا در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و همچنین جایگاه تیم در لیگ داخلی کشور فرانسه، که هم‌اکنون صدر جدول را نیز از دست داده است، از چالش‌های پیش ‌روی این سرمربی آرژانتینی است.

شروع مسابقات در ششم ژانویه نیز مشکلات را برای پوچتینو بیشتر خواهد کرد، چرا که او وقت بسیار کمی برای شناخت بازیکنان دارد.

به نظر می‌رسد قرارداد با این مربی، تا پایان سال ۲۰۲۳ اعتبار خواهد داشت.

به‌جز پوچتینو، دو گزینه دیگر نیز مورد توجه مدیران تیم بود که عبارت‌اند از ماسیمیلیانو آلگری و بازیکن سابق همین تیم، تیاگو موتا. اما به نظر می‌رسد که سبک فوتبال پوچتینو، بیشتر مورد توجه آن‌ها قرار گرفته است.

تیم پی‌اس‌‌جی، تمرینات خود را از روز سوم ژانویه از سر خواهد گرفت و صاحبان این تیم امیدوارند که او بتواند تیم را مانند زمان حضورش در تاتنهام، به شرایط مناسب برساند.

آنها قول هرگونه همکاری برای خرید بازیکنان جدید در ماه ژانویه را نیز به او داده‌اند.

اما همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، با مربی‌گری پوچتینو، حضور برخی بازیکنان جدید در تیم، مانند دله آلی، که در تیم تاتنهام به یک نیمکت‌نشین محض تبدیل شده و اریکسون، که او نیز در تیم اینترمیلان ایتالیا جایی در ترکیب اصلی ندارد، قطعی به نظر می‌رسد.

از طرفی، احتمالا قرارداد نیمار تمدید خواهد شد. شاید با خروج احتمالی ام‌باپه و رفتن او به رئال مادرید، درها برای حضور مسی در این تیم باز شود. با ماندن نیمار، حضور مسی در پی‌اس‌جی محتمل است.  

بیشتر از ورزش